۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۲۱۷۵۲
استاد حوزه علمیه:

حضرت زهرا موضوع فدک را برای اهداف بزرگ‌تر، پیگیری کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علوی تهرانی، گفت: حضرت صدیقه طاهره به هیچ عنوان انگیزه مالی در موضوع فدک نداشت و می‌خواست از طریق آن به ماجرای عهدشکنی در موضوع خلافت امیرمومنان برسد.
حجت الاسلام والمسلمين علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین ظهر امروز یک‌شنبه در مسجد امیر(ع) با اشاره به رفتار رسول خدا(ص) در قبال دختر خود، گفت: پیامبر هرگاه دست حضرت را می بوسیدند خم می شدند و دست ایشان را می بوسیدند، زیرا اینکار را دستور خداوند می دانستند.

وی افزود: رسول خدا(ص) همیشه عنوان می‌داشتند که قلب حضرت زهرا(س) از سوی خداوند از ایمان و یقین پر شده است.


استاد حوزه علمیه در خصوص جایگاه پنج تن آل عبا، عنوان داشت: خداوند به حضرت آدم گفت من خلایقی دارم که از تو محبوب تر هستند، به دلیل وجود همان افراد نیز بقیه را آفریده ام، پس از این گفته خداوند حجابی را کنار زد و پنج تن آل عبا را به حضرت آدم نمایان کرد و ایشان را به وی معرفی کرد.

وی ادامه داد: حضرت آدم پس از اینکه فهمید پنج تن فرزندان وی هستند بسیار خوشحال شد، حتی وقتی که دچار خطا شد به خداوند گفت به حق پنج تن وی را ببخشد.

استاد حوزه علمیه، تاکید کرد: باید توجه داشت پنج تن از آدم بالاتر هستند، ولی نکته اصلی اینجاست که حضرت زهرا(س) با اینکه نه پیامبر است و نه امام در این بین قرار دارد.

رییس بنیاد فارِس المومنین، تصریح کرد: نباید با نام گذاری روز زن و روز مادر شخصیت حضرت زهرا(س) را تقلیل دهیم، زیرا غضب و خوشحالی ایشان حتی عین غضب و شادی پیامبر(ص) است که در تمام کتب تاریخی مسلمانان به این موضوع بسیار اشاره شده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، بیان داشت: رسول خدا فرمودند؛ فاطمه پاره تن من است، هرکه وی آزار دهد، مرا آزار داده است و هرچه او را غمگین کند، من را غمگین کرده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی درباره ماجرای فدک، یادآور شد: حضرت زهرا(س) به دنبال مال دنیا نبود، حضرت صدیقه دنبال این بود که از احقاق مال خود مسائل دیگر را درست کند، ایشان برای اینکه موضوع خلافت حضرت علی(ع) را دنبال کند از مسائل مالی شروع کرد، اما ابوبکر و سایران به این دلیل زیر بار پس دادن نرفتند تا پس از آن حضرت صدیقه(س) نتواند موضوع خلافت همسر خود را پیگیری کند.


وی در پایان درباره حکمت عطسه گفت: وقتی فرد عطسه می کند باید بگوید الحمدلله، فردی هم که عطسه فرد دیگر را می شنود باید بگوید یرحمکم الله، زیرا این موضوع حقی است که به گردن افراد می باشد./856/202/ب1

ارسال نظرات