۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۲۱۸۵۲
آیت الله علوی گرگانی در دیدار رییس پلیس راهور مطرح کرد؛

رانندگانی که مقررات راهنمایی و رانندگی را مراعات می کنند تشویق شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی خواستار تشویق رانندگانی شد که پایبند به قوانین راهنمایی و رانندگی هستند و این مساله را در کاهش جرایم و تخلفات رانندگی مؤثر دانست.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به آیات 5 و 6 سوره علق بیان داشت: بر اساس این آیات هنگامی که انسان خود را بی نیاز و قدرتمند بیند تجاوز گر می شود اما درهنگام گرفتاری خطا نمی کند.

 

وی ادامه داد: امروزه بخشی از جامعه مانند رانندگی در دست جوانان است و جوان نیز قدرتی در خود احساس می کند که نتیجه آن تجاوز گری است و همه چیز را برای خود می خواهد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به دو عامل بازدارنده حالت تجاوزگری انسان بیان داشت: نخستین عامل بازدارندگی بزرگان دین، علما،خطبا و افرادی که مسؤولیت راهنمایی بشر را بر عهده دارند هستند؛ این افراد قدرت عقل و خرد جوانان را رشد می دهند و تقویت می کنند.

 

وی تبیین کرد: دومین عامل بازدارنده تجاوز گری مسؤولان هستند زیرا افرادی که زیربار سخن حق نمی روند باید با قدرت در مقابل آنها ایستادگی کرد بنابراین وجود یک قدرت بازدارنده نیاز است؛ وظیفه پلیس نیز جلوگیری از طغیان گری و ایجاد آرامش است.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وظیفه پلیس پیامبر گونه است، گفت: پلیس باید به گونه ای عمل کند که رشد فرهنگی در جامعه ایجاد شود زیرا به هر میزان فرهنگ رشد یابد مشکلات کاسته می شوند و به هر مقدار نیز فرهنگ ضعیف باشد طغیانگری افزایش پیدا می کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همان گونه که در رانندگی جریمه وجود دارد رانندگانی که قانون و مقررات را رعایت می کنند نیز تشویق شوند./1324/پ202/ج

ارسال نظرات