۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۸۵۳
در سال 94 صورت گرفت؛

ثبت 236 وقف جدید در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: طی سال 94، مجموعا 236 مورد وقف جدید به ارزش تقریبی 12 میلیارد تومان در سطح استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با آمار سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است.
حجت‌الاسلام تديني

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در سال 93 تعداد کل موقوفات جدید، 177 مورد بود که رشد موقوفات در سال جدید نشانگر ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف در سطح استان است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: این موقوفات با نیات مختلف از جمله برگزاری مراسم عزاداری، فعالیت‌های قرآنی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی وقف شده است.


وی با بیان اینکه اجرای امینانه نیت واقفان از وظایف ذاتی اداره اوقاف است، عنوان کرد: واقفان خیراندیش سعی کنند در نیات خود، نیازهای روز جامعه را در نظر بگیرند؛ به عنوان مثال در استان سیستان وبلوچستان در بخش‌های مختلف درمانی، آموزشی، اشتغال و ازدواج جوانان نیاز زیادی مشاهده می‌شود.


حجت‌الاسلام تدینی افزود: واقفان این موقوفات با وقف اموال خود، کمک قابل توجهی به رفع مشکلات اقتصادی امت مسلمین و همچنین گسترش فرهنگ دینی و تکریم شعائر اهل بیت(ع) در جامعه می‌کنند.


وی با بیان اینکه بقاع متبرکه استان آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی هستند، اظهار کرد: با ثبت این تعداد موقوفات جدید، کل موقوفات ثبت شده استان به 4 هزار و 492 می‌رسد./831/302/ب2

ارسال نظرات