۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۲۱۸۵۸
پس از موافقت با دو فوریت؛

کلیات لایحه دو دوازدهم بودجه سال 95 به تصویب رسید

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مردم در خانه ملت، پس از موافقت با دوفوریت لایحه دودوازدهم بودجه سال 95، کلیات آن را نیز به تصویب رساندند.
صحن علني مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 24 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه دو فوریتی دودوازدهم بودجه سال 95 را به تصویب رساندند.

 

گفتنی است نمایندگان در ابتدا با 159 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در مجلس دو فوریت لایحه دودوازدهم بودجه سال 95 را به تصویب رساندند.

 

دکتر لاریجانی بعد از تصویب دوفوریت لایحه مذکور گفت: بر اساس ماده 188 آیین نامه داخلی مجلس، باید کلیات آن نیز به تصویب برسد و لذا ضروری است که این کلیات رای گیری و جزئیات آن به جلسه بعدی موکول شود. بنابرابن نمایندگان نیز باید امروز درباره کلیات این لایحه تصمیم گیری کنند.

 

همچنین نمایندگان با 160 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در مجلس کلیات لایحه مذکور را تصویب کردند.

 

براساس این گزارش موافقان و مخالفان لایحه مذکور قبل از رأی گیری دو فوریت آن دیدگاههای خود را مطرح کردند.

 

براین اساس ایرج عبدی در مخالفت با دو فوریت لایحه دو دوازدهم بودجه 95 افزود: کشور برای 6 ماهه اول سال قانون بودجه لازم ندارد چرا که می تواند براساس بودجه سال گذشته کشور را اداره کند.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیاز به دو فوریت لایحه مذکور وجود ندارد و اگر تصویب شود دولت دیگر عجله ای برای تصویب کل لایحه بودجه ندارد.

 

در ادامه محمدقسیم عثمانی در موافقت با دو فوریت لایحه مذکور افزود: کشور برای سال آینده نیاز به قانون بودجه دارد و اینکه گفته می شود کشور برای 6 ماهه اول سال قانون بودجه نمی خواهد نادرست است چرا که شاید برای اعتبارات عمرانی مشکلی وجود نداشته باشد اما برای اعتبارات جاری با مشکل روبرو خواهیم شد. لذا دولت اجازه ای برای پرداختی های خود بدون پشتوانه قانونی ندارد.

 

علیرضا محجوب در مخالفت با دو فوریت لایحه مذکور گفت:‌ صدر مسائل مالی کشور و بودجه آن انضباط مالی است که در قانون اساسی با استناد به اصول 54 و 55 و 56 آن،‌ هر ردیفی برای اعتبارات پیش بینی کنیم نیاز است که در جای خود هزینه شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: بودجه تنخواه‌گردان، بودجه نیست و راهی است که آیین نامه برای شرایط اضطرار و خاص پیش بینی کرده است در حالی که ما نه در شرایط اضطرار قرار داشتیم و نه در شرایط خاص، به نظر می رسید که کمیسیون تلفیق نیز باید جلسات سه شیفته ای برگزار می کرد تا لایحه بودجه را هر چه سریعتر به نتیجه می رساند.

 

هادی قوامی نیز در موافقت با دو فوریت لایحه مذکور تأکید کرد: بودجه مهمترین سند مالی کشور است و تهیه و تنظیم لایحه بودجه از اساسی ترین مراحل آن به شمار می رود بدون شک اگر این دو دوازدهم تصویب نشود به کشور خسارت وارد می شود لذا دو فوریت آن امری مهم و ضروری به شمار می رود./924/د102/ج 
 

ارسال نظرات