۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۲۱۹۸۸
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

ثبت بیش از 98 موقوفه در استان لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف لرستان گفت: از ابتدای سال 94 تا کنون بیش از 98 موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: وقف حسنه جاریه است.

 

وی با بیان این که از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 98 وقف جدید در استان لرستان به ثبت رسیده است، افزود: وقف های صورت گرفته در حوزه منفعتی و انتفاعی است.

 

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به قدمت وقف در استان لرستان یادآور شد: قدمت وقف در استان به بیش از یک هزار سال پیش می رسد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: وجود موقوفه میرنظام الدین سیداحمد مدنی از موقوفه های قدیمی در استان لرستان است که مربوط به یک هزار و 100 سال پیش است.

 

ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در لرستان

مدیرکل اوقاف لرستان از ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهرستان بروجرد از موقوفات استان خبر داد و گفت: این بیمارستان هم اکنون در مرحله فنداسیون است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که ساخت هتل امامزاده درب گنبد، رستوران ازنا و منازل مسکونی خرم آباد از جمله فعالیت اوقاف در زمینه موقوفات است، خاطرنشان کرد: مجتمع درمانی تجاری پلدختر، ساخت گلخانه صنعتی ازنا و واحدهای تجاری بروجرد نیز از دیگر اقدامات عمرانی اوقاف در جهت ساخت موقوفات است که در سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با اشاره به طرح تربیت حفظ قرآن و سهمیه اوقاف در این زمینه، بیان داشت: این طرح امسال چهارمین دوره برگزاری آن به پایان رسید.

 

وی افزود: اوقاف لرستان در طرح ملی حفظ قرآن هرسال بیش از سهمیه سازمان در طرح تربیت حافظان قرآن فعالیت داشته است و در سال 93 رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

 

مدیر کل اوقاف لرستان با اشاره به این که احیای موقوفات و آبادانی آن ها در دستور کار اوقاف قرار دارد، اظهار کرد: با تأمین زیرساخت ها به دنبال احیا و آبادانی موقوفات استان هستیم.

 

وی به درآمدزایی در عرصه های وقف در لرستان اشاره کرد و گفت: ساخت واحدهای تجاری در میدان لولو بروجرد و برداشت از معادن قیر طبیعی در شهرستان الیگودرز از جمله برنامه هایی است که در این حوزه مورد توجه قرار دارد.

 

حجت الاسلام خاکباز در پایان تصریح کرد: ساخت بزرگ ترین مجتمع آبزیان از طرح هایی است که برای چندبرابر شدن منفعت موقوفات در سال اینده اجرا خواهد شد./9459/202/ب1

ارسال نظرات