۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۰۲۷
آیت الله کعبی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان طلاب با رهبر انقلاب:

بیانات رهبری روحیه انقلابی را به تار و پود حوزه تزریق کرد/ نیازمند حرکت عملی برای پاسخگویی به مطالبات رهبر انقلاب هستیم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه را تزریق روحیه انقلابی به تارو پود حوزه های علمیه دانست و خواستار حرکت و تجاوب عملی برای اجرایی کردن مطالبات ایشان از سوی تمام ارکان حوزه شد.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تصریح کرد: از دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با رهبر معظم انقلاب اسلامی و نصایح مشفقانه معظم له جهت تحول، پویایی و تزریق روحیه انقلابی به تار و پود حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه قم تشکر می کنم.
 
آیت الله کعبی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در مراحل گوناگون با حوزویان اتمام حجت کردند، تصریح کرد: ایشان از موضع یک عالم خبیر،  کارشناس برتر مسائل حوزوی، مرجع تقلید نافذ الکلمه و رهبری عالی قدر انقلاب اسلامی آنچه شرط بلاغ بود به حوزویان بیان کردند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال 89 در سفر یازده روز خود به حوزه علمیه قم و جلسات مفصلی که با نخبگان حوزه علمیه در مدرسه فیضیه، دو جلسه مفصل با جامعه مدرسین، جلسه با شورای عالی حوزه، جلسه با عموم حوزویان و اقشار گوناگون و همچنین دیدار با عموم مردم هر چه لازم بود را برای تحول حوزه بیان کردند.
 
وی بیان داشت: بر همین اساس شورای عالی تحول بر اساس بیانات رهبری در حوزه علمیه قم تشکیل شد، حرکت های خوب ساختاری و محتوایی نیز در جهت تحقق مطالبات ایشان انجام شد که باید به تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین و تشکل های اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه و اقداماتی که شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه های علمیه و جامعه مدرسین داشته اشاره کنم که همه اینها ستودنی است.
 
آیت الله کعبی افزود: در عین حال احساس می شود که سرعت تحولات منطقه، سرعت تحولات اوضاع داخلی، شتاب سریع حوادث و تحول نسلی که هم در حوزه ها و هم در مدیریت کشور و هم در میان جامعه در حال شکل گیری است اقتضا می کرد که روح تازه ای به کالبد حوزه های علمیه دمیده شود.
 
وی بیان داشت:  ابتکار عمل دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر عزیز انقلاب اسلامی و انعکاس این دیدار به شکل رسانه ای و مواضع صریح و شفاف و مهم رهبری بر ضرورت حرکت انقلابی در حوزه های علمیه باید روح تازه به کالبد حوزه های علمیه بدمد و باعث تحول ساختاری و محتوایی شود.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مخاطب این مطالبه جدی، بسیار مهم و حیاتی رهبر معظم انقلاب هم ارکان حوزه های علمیه اعم از مراجع تقلید، جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه، مدیریت حوزه های علمیه و اساتید عالی حوزه هستند و هم نخبگان حوزه های علمیه در سطوح گوناگون، نخبگان فکری و علمی و مدیریتی، شخصیت های تاثیر گذار در سطوح میانی و حتی بدنه حوزه علمیه و طلاب و فضلای انقلابی هستند.
 
آیت الله کعبی اظهار داشت: مطالبه امروز رهبر معظم انقلاب بازخوانی دوباره منشور تاریخی حضرت امام خطاب به حوزه های علمیه در سطوح گوناگون است و بنده این فرمایشات را با آن منشور قابل مقایسه می دانم.
 
وی با بیان این که احیای منشور روحانیت امام خمینی(ره) در بیانات امروز رهبری و مطالبه حرکت انقلابی حوزه های علمیه امروز مشاهده می شود، گفت: انتظار از ارکان حوزه، اساتید و فضلا و آحاد طلاب و فضلای حوزه های علمیه در سراسر کشور بویژه حوزه علمیه قم این است که این مطالبه جدی رهبری یعنی احیای انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی در میان حوزه ها باید جدی گرفته شود.
 
آیت الله کعبی بیان داشت: ما افزون بر تجاوب لسانی در قالب اعلام حمایت، صدور بیانیه و امثال آن، نیاز به تجاوب عملی نسبت به این مطالبه بسیار تاریخی از حوزه های علمیه حوزه ها داریم و باید در عمل به سمت روحیه انقلابی حرکت کنیم.
 
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: این انقلابی بودن و انقلابی حرکت کردن حوزه های علمیه باعث احیای استعداد و توان حوزه های علمیه هم در جهت رشد و شکوفایی و هم در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی است.
 
وی افزود: این نظام مقدس برپایه فکر انقلابی حوزه های علمیه و مرجعیت تقلید انقلابی حضرت امام شکل گرفت؛ این انقلاب محصول حوزه های علمیه است؛ امروز تولید قدرت برای اسلام و حفظ قدرت اسلام و توسعه آن با روحیه انقلابی و با خاستگاه حوزوی میسر است.
 
آیت الله کعبی یادآورشد: امروز یک نقطه عطف تاریخی در حرکت حوزه های علمیه در حال شکل گیری است، از بیانات ارزنده رهبر حکیم و فرزانه تشکر و انتظار داریم حوزه های علمیه حرکت عملی برای پاسخگویی به این مطالبات از خود نشان دهند. /924/
ارسال نظرات