۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۲۲۰۷۶
حجت الاسلام خرسند در گفت وگو با رسا:

حوزه نباید دچار ملاحظه کاری شود/ به نام تقدس گرایی می خواهند روحانیت را از صحنه سیاسی کشور حذف کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون گرفتار شدن به مسائلی همچون ملاحظه کاری را برای تداوم انقلاب و حوزه مضر توصیف کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند به اسم تقدس‌گرایی، روحانیت را کنار بزند.
محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی ایران را محصول تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه دانست و گفت: عوامل محدثه، عوامل مبقیه انقلاب هم هست؛ حوزه و روحانیت مبدأ خیزش مردم بوده است و حفظ و تداوم انقلاب هم با تداوم روحانیت و حوزه انجام می‌شود.
امام جمعه کازرون تصریح کرد: حوزه و روحانیتی که انقلابی باشد می‌تواند انقلاب را حفظ کند، روحانیت و حوزه نباید درگیر ملاحظه کاری و مسائل دیپلماتیک شود؛ رهبر معظم انقلاب هم فرمودند «من دیپلمات نیستم بلکه انقلابی هستم» امام هم انقلابی بود وگرنه نمی‌توانست این انقلاب را به ثمر برساند.
حجت الاسلام خرسند ابراز داشت: دشمن تلاش می‌کند که روحانیت را نسبت به مسائل انقلاب سست کند و به اسم تقدس‌گرایی، روحانیت را از صحنه‌های مدیریت کشور کنار بزند و به مرور کسانی سر کار بیایند که بتوانند اهداف دشمنان را محقق کنند.
وی گفت: این تأکید رهبر معظم انقلاب از حراست از روحیه انقلابی حوزویان نشان از دور اندیشی و شناخت ایشان نسبت به مسائل کشور و انقلاب و اهمیت نقش حوزه‌های علمیه در استمرار انقلاب اسلامی است؛ اگر حوزه‌های ما روحیه انقلابی خود را از دست بدهند، اساتید و طلاب ما از مسیر اصلی انقلاب خارج خواهند شد.
امام جمعه کازرون تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه انقلابی نباشند، غیر از انقلاب به خود حوزه‌ها هم لطمه می‌خورد چون اداره حوزه‌های علمیه امروز نیز روحیه جهادی و انقلابی لازم دارد؛ مدیریت حوزه‌های علمیه امروز با پنجاه سال پیش متفاوت است، نیازهای امروز جامعه و پاسخهای حوزه‌های علمیه اقتضا می‌کند که حوزه روحیه انقلابی داشته باشد.
حجت الاسلام خرسند حوزه‌های علمیه را شامل تمامی مراکز زیر مجموعه‌اش توصیف کرد و گفت: این مراکز و مؤسسات باید هشدار رهبری را جدی بگیرند؛ کار گروه‌ها و نشست‌هایی برای این کار برگزار شود، ریشه یابی شود که چه عواملی می‌تواند روحیه انقلابی را در حوزه‌ها تقویت کند و چه مواضعی می‌تواند روحیه محافظه کارانه را تقویت کند.
وی ادامه داد: مدیریت حوزه‌ها و شورای عالی مدیریت حوزه باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، از نیروهای انقلابی با سواد حوزه باید استفاده کنند؛ مدیریت مراکز حوزوی، تحقیقاتی و تخصصی باید به افرادی جوان، با روحیه انقلابی که از علمیت خوبی برخوردار هستند سپرده شود.
امام جمعه کازرون با اشاره به ریشه‌یابی تضعیف یا تقویت روحیه انقلابی در بین طلاب گفت: باید مشخص شود که طلاب چه کارهایی را انجام دهند و چه کارهایی را انجام ندهند؛ مراقبت شود که طلاب به واسطه ورود به مسائل سیاسی مانند انتخابات انسجام خود را از دست ندهند.
حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: در انتخابات اخیر شاهد آن بودیم که شیطنت‌هایی در انتخابات خبرگان از سوی دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی آن‌ها انجام شد تا فضای حوزه که همیشه دارای اختلافات طبیعی اجتهادی است را به فضای دو قطبی دارای اختلافات عمیق بدل کنند و حوزویان را در جناح‌بندی‌های سیاسی قرار دهند.
وی با منع دوباره ورود مسائل سیاسی به حوزه و مدارس علمیه کشور گفت: از سخنان رهبر معظم انقلاب باید پند گرفت؛ برخی فکر می‌کنند که با حمایت‌های زبانی و تعریف و تمجید از سخنان رهبر معظم انقلاب ایشان را تأیید کرده و حمایت می‌کنند در حالی که حمایت از ایشان باید با کاربردی کردن فرمایشات و مطالبات ایشان در عرصه‌های مختلف اجتماع از جمله حوزه شکل گیرد.
امام جمعه کازرون در پایان گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب باید کاربردی شود و راه‌های کااربردی شدن آن با صدور فراخوان و برگزاری همایش در نشست‌های علمی مورد بررسی قرار گیرد؛ اجرایی کردن این سخنان باید با یک برنامه‌ریزی دقیق، کوتاه، میان و بلند مدت در دستور کار قرار گیرد./836/ت302/ج
ارسال نظرات