۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۲۲۱۶۷
آیت الله نوری همدانی:

فرهنگ اهل بیت و انقلاب به مردم شناسانده شود/ غرب از آغاز اسلام تا کنون دشمن بوده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که روحانیت و مبلغان وظیفه بسیار سنگین و مهمی دارند، گفت: خداوند متعال پیش از آن که از جاهلان پیمان بگیرد که یاد بگیرند از علما پیمان گرفته تا یاد بدهند، امروزه راه باز است و فرهنگ اهل بیت(ع) و انقلاب باید به مردم شناسانده شود.
 ايت الله نوري همداني  ايت الله نوري همداني  ايت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم و جمعی از مبلغان این نهاد با بیان این که از آغاز تأسیس اسلام مسأله تبلیغ و رساندن معارف اسلامی به مردم یکی از کارهای بسیار مهم بود، گفت: پیامبر اسلام عنایت خاصی به مسأله تبلیغ داشتند.


وی افزود: مصعب بن عمیر، عتاب بن اسید و اسامه بن زید از جوانانی بودند که در صحنه حضور داشته و مورد تشویق رسول اکرم(ص) بودند، مصعب بن عمیر از سوی پیامبر اسلام برای تبلیغ به مدینه فرستاده شد و از آنجایی که ازفصاحت، بلاغت و اخلاق خوبی برخوردار بود توانست اثرگذار باشد و مدینه را برای هجرت پیامبر آماده کند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اخلاق و رفتار مبلغ بر دیگران اثر دارد، اظهارداشت: پیامبر در سال ششم هجرت مکه را فتح کردند و پس از آن ایشان عتاب بن اسید جوان را به مدیریت و فرمانداری مکه منصوب کردند، این نشان دهنده توانایی جوانان است.


وی ادامه داد: غرب از آغاز اسلام تا کنون دشمن بوده است، پیامبر با وجود مریض بودن اسامه بن زید را به عنوان فرمانده به همراه لشکری برای جنگ با روم فرستادند؛ مصعب نمونه یک مبلغ خوب است؛ در روز قیامت خداوند متعال بر اساس علم زیاد و جدیت در ارشاد مردم به علمای شیعه پاداش می دهد.


این مرجع تقلید با بیان این که تبلیغ در ایام نوروز کار تبلیغی بسیار مهم است، ابراز داشت: طرح آرامش بهاری با امامزادگان در ارتباط است که آن ها با تاریخ اهل بیت(ع) ارتباط دارند، مبلغ باید جایگاه ولایت اهل بیت(ع) را به خوبی بشناسد و با آگاهی از اوضاع زمان و تدبیر باید بر مردم اثرگذار باشد.


وی عنوان کرد: اسلام اجازه نمی دهد که انسان در برابر ظلم آرام بنشیند از این رو باید بر همین اساس عمل کرد، قم حرم و آشیانه اهل بیت(ع) است و 200 هزار محدث در این شهر حضور داشتند، مردم ایران از ابتدا دل سپرده ائمه طاهرین(ع) بودند و به امامزادگان احترام می گذاشتند.


حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: سوابق ایرانیان در ارتباط با اهل بیت(ع) باید تبیین شود، در روایات آمده است که اگر یک نفر هدایت شود از تمام آنچه که نور خورشید به آن می تابد ارزش بیشتری دارد؛ با برخورد صحیح و اخلاق خوب باید تبلیغ کرد.


وی اضافه کرد: خداوند متعال پیش ازآن که از جاهلان پیمان بگیرد که یاد بگیرند از علما پیمان گرفته تا یاد بدهند، روحانیت و مبلغان وظیفه بسیار سنگین و مهمی دارند، مبلغان در مکان های گوناگون باید حضور پیدا کرده و معارف اسلام را تبیین کنند؛ امروزه راه باز است و فرهنگ اهل بیت(ع) و انقلاب باید به مردم شناسانده شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات