۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۲۲۱۹۶
در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح شد؛

اورژانس استان قم در رتبه نخست کشور/ بی‌احترامی معاون درمان قم به دلواپسان نظام

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی امروز در حالی برگزار شد که همراه با حاشیه‌های سیاسی و بی‌احترامی برخی مسؤولان به رسانه‌های ارزشی و دلواپسان نظام بود.
دانشگاه علوم پزشکي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری اقدامات و فعالیت‌های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با حضور ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، مظفری معاون درمان، میلانی معاون توزیع دارو و آقاحسنی معاون مرکز بهداشت در سالن جلسات در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

 

در این نشست رییس علوم پزشکی استان قم در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که یکی از معاونت‌ها دو روز در هفته به علسویه می‌روند و در ارائه خدمات به استان قم کوتاهی می‌کنند، گفت: اینجانب مسؤول پاسخگویی به تمام سؤالات خبرنگاران نیستم.

 

مظفری معاون درمان در جواب این خبرنگار گفت: اینجاب هیچ زمانی درانجام فعالیت‌های خدماتی کوتاهی نکردم و در ماه دوبار در روزهای پنج شنبه تعطیلی به علسویه برای خدمات درمانی و مشاوره‌ای می‌روم.

 

وی ادامه داد: دلواپسان همیشه دلواپس بوده‌اند و امیدوارم دلواپسی‌های آنها بیشتر شود و افتخار من این است که دولت تدبیر و امید خدمت می‌کنم.

 

 در این زمان میان خبرنگاران از جناح‌های مختلف درگیری لفظی به وجود آمد و نشست خبری به درگیری سیاسی کشیده شد.

  

ایرانی خواه در بخش دیگری از این نشست به بیان فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز پرداخت و گفت: این نهاد نشست‌های هماهنگی مختلفی با نهادهای استان قم از جمله استانداری، نیروی انتظامی و هلال احمر برگزار کرده و جلسه‌های متعددی برای ساماندهی ارائه خدمات بهداشت و درمانی در این مرکز انجام شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: شهر قم افزون بر این که شهر سیاحتی و گردشگری است، دارای جاذبه‌های معنوی بسیاری بوده و زائران بسیاری از شهرهای مختلف به این شهر مسافرت می‌کنند، بنابراین باید خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به آنان ارائه شود.

 

 ایرانی خواه ابراز کرد: مرکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی قم در ایام نوروز در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و با مرکز که ارائه خدمات مناسبی به زائران و مجاوران ندهند، برخورد قانونی می‌شود.

 

وی با بیان این که شهر قم با کمبود بودجه زیرساختی و اعتباری مراکز درمانی و بهداشتی روبه‌رو است، گفت: در طی دو سال گذشته اعتبارات و بودجه‌های مناسبی برای گسترش فضاهای درمانی و بداشتی از سوی دولت اختصاص یافته است. ‌

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ابراز کرد: گسترش فضاهای بهداشتی و درمانی، بازسازی مراکز درمانی فرسوده و تکمیل بیمارستان‌های ناتمام از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم است.

 

وی با بیان پزشکان و کادر بیمارستان در هیچ شرایطی حق درخواست وجوه خارج از تعرفه را ندارد، گفت: مردم حق شکایت از پزشکان متخلف دارند و دانشگاه علوم پزشکی این موارد پیگیری و با مختلفان برخورد قانونی می‌کند.

  

ایرانی‌خواه با بیان این که اورژانس استان قم رتبه نخست در ارائه خدمات در کشور دارد، گفت: اورژانس استان قم در اورژانس هوایی، رسیدن اورژانس به بالین بیمار و رساندن بیمار به بیمارستان رتبه نخست کشوری را در سال 94 کسب کرده است.

 

در ادامه این نشست آقا حسنی ابراز کرد: معاون بهداشتی مدیریت و نظارت در مناطق روستایی مرکز بهداشت و درمان در شهر قم مراکز بهداشت را برعهده دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در مناطق روستایی استان قم 12 مرکز بهداشت و درمانی در ایام نوروز به گونه متناوب فعالیت می‌کنند.

 

آقا حسنی ابراز کرد: از اول اسفند امسال تا 15 فرودین سال آینده، 15 گروه به بررسی توزیع مواد غذایی در جاده‌ها و شهر نظارت دارند و تا کنون 96 تخلف ثبت شده و 12 واحد عرضه کننده مواد غذایی پلمپ شده است.

 

میلانی، معاون دارویی دانشگاه علوم پزشکی در این نشست ابراز کرد: تمام تمهیدات برای ارائه خدمات و نظارت بر تولید و تأمین و عرضه و توزیع داروخانه‌های استان قم در ایام نوروز انجام شده است./998/202/ب2

ارسال نظرات