۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۲۲۲۴۷
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خبر داد؛

تجهیز 25 نمازخانه بین‌راهی خراسان شمالی برای ایام نوروز

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به تجهیز و آماده‌سازی 25 نمازخانه بین راهی این استان برای ایام نوروز سال جدید، افزود: تلاش می‌شود در تعطیلات نوروزی، با برپایی ویژه نماز، چهره معنوی خراسان شمالی به مسافران و زائران حرم مطهر رضوی معرفی شود.
حجت الاسلام احمدي فر- رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي حجت الاسلام احمدي فر- رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیدرضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، عصر امروز در آخرین نشست هماهنگی طرح جهادی نماز و سفر که با شرکت نمایندگان دستگاه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی استان برگزار شد، با تأکید بر همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی در راستای اجرای مناسب این طرح جهادی، اظهار کرد: باید با برپایی مناسب نماز در ایام تعطیلات نوروزی، چهره معنوی خراسان شمالی به عنوان استان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت‌ها به مسافران و زائران حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) معرفی شود.

 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 95 چهره معنوی استان با برپایی نماز خودنمایی می‌کند، افزود: باید با تجهیز کامل نمازخانه‌های بین راهی و مدیریت مکان‌های استراحت و اسکان مسافران، چهره معنوی مردم این استان را به مسافران معرفی کرده و خدمات مناسبی را به آن‌ها ارائه دهیم.

 

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به تردد میلیون‌ها زائر و مسافر از محورهای استان خراسان شمالی در ایام تعطیلات نوروزی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت این مسافران، از همه دستگاه‌های متولی سفرهای نوروزی خواست تا با عزم و اراده جدی، فضای معنوی مؤثری را در مسیرهای مسافرتی خراسان شمالی ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به تجهیز و آماده‌سازی 25 نمازخانه بین راهی این استان برای ایام نوروز سال جدید، خاطرنشان کرد: افزون بر این در ایام تعطیلات نوروزی در هر شهر مسافری استان خراسان شمالی، حداقل چهار مسجد به صورت 24 ساعته فعال و باز خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام احمدی فرد همچنین از بازدید روزانه اعضای کمیته نماز ستاد خدمات سفر خراسان شمالی از مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان خبر داد و افزود: باید همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر با همکاری و هماهنگی یکدیگر برای ارائه خدمات مناسب به مسافران و زائران تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز در این نشست از برپایی مراسم تحویل سال نو در 23 امامزاده و بقعه متبرکه بین راهی استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها در قالب طرح ملی آرامش بهاری برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های مزبور در امامزاده‌های شاخص و بین راهی استان با رویکرد معنوی برگزار می‌شود، افزود: در این زمینه مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) به صورت ویژه ضبط شده و در لحظه تحویل سال نو از شبکه استانی صداوسیمای خراسان شمالی پخش می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صفری تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی در امامزاده‌هایی که در مسیر تردد مسافران و زائران حرم رضوی قرار دارند، نماز جماعت، دعاهای کمیل و ندبه و سایر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی به صورت ویژه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به فرستادن 35 روحانی مبلغ از حوزه‌های علمیه قم به امامزاده‌های بین راهی استان، اظهار کرد: افزون بر این هشت روحانی مبلغ نیز از حوزه‌های علمیه داخلی خراسان شمالی به امامزاده‌های میزبان زائران و مسافران راهی می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام صفری گفت: نهاد اوقاف و امور خیریه استان در راستای خدمات‌دهی به مسافران و زائران، طرح آرامش بهاری را از بیست و هشتم اسفندماه امسال تا پانزدهم فرودین ماه سال جدید در 29 امامزاده خراسان شمالی با مشارکت 43 روحانی مبلغ برگزار می‌کند.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، در مسیر دو قطب زیارتی حرم مطهر امام رضا(ع) و سیاحتی شمال کشور قرار گرفته و سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از محورهای آن عبور می‌کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات