۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۲۲۳۱۰
معاون پژوهشی پژوهشگاه شهید صدر:

«پژوهش‌های قرآنی» شهید سید محمدباقر صدر به انتشار می رسد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی پژوهشگاه شهید صدر گفت: کتاب «پژوهش‌های قرآنی» شهید آیت الله صدر از سوی پژوهشگاه شهید صدر منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
حجت الاسلام اميد مؤذني شهيد صدر

 

حجت الاسلام امید مؤذنی، معاون پژوهشی پژوهشگاه شهید صدر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که «پژوهش‌های قرآنی» شهید سید محمدباقر صدر تدوین شده و به‌زودی از سوی پژوهشگاه شهید صدر منتشر می‌شود، گفت: این کتاب که ترجمه جلد ١٩ مجموعه آثار شهید صدر با عنوان «موسوعة الإمام الشهید السید محمدباقر الصدر» با نام «پژوهش‌های قرآنی» به ترجمه سید جلال میرآقایی است.

 

حجت الاسلام مؤذنی بیان کرد: این کتاب از سه بخش اصلی تفسیر موضوعی قرآن کریم، مجموعه درس‌هایی درباره علوم قرآن و  مقالات قرآنی شهید صدر تشکیل شده است.

 

وی درباره بخش «تفسیر موضوعی قرآن کریم» درس‌های تفسیری شهید صدر در آخرین‌ سال‌های زندگانی است، ابراز کرد: در این بخش پس از نقد روش‌های مختلف تفسیری،‌ به تبیین «نظریة ‌الإستنطاق» پرداخته شده و آن را به عنوان روش برگزیده در تفسیر موضوعی انتخاب کرده است.

 

معاون پژوهشی پژوهشگاه شهید صدر ابراز کرد: در این بخش به بررسی مصداقی دو موضوع یعنی «سنت‌های تاریخ،‌ انواع و ویژگیهای آن» و «عناصر و روابط جامعه» در پرتو قرآن کریم پرداخته شده است.

 

حجت الاسلام امید مؤذنی درباره بخش دوم این کتاب گفت: این بخش مجموعه درس‌هایی درباره علوم قرآن که آیت الله شهید صدر، برای تدریس در «دانشکده اصول‌الدین» بغداد تدوین کرده است .

 

وی درباره بخش مقالات قرآنی شهید صدر اظهار کرد: بخش سوم این کتاب از سه مقاله از مقالات قرآنی شهید صدر در مجله «الأضواء» بوده که در آن به موضوعاتی همچون «عمل صالح در قرآن» و «آزادی در قرآن» با نگاهی موشکافانه و با رویکردی کاربردی مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

 

معاون پژوهشی پژوهشگاه شهید صدر بیان کرد: کتاب «پژوهش‌های قرآنی» از سوی پژوهشگاه شهید صدر منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران امسال عرضه می‌شود./998/ت302/ق

ارسال نظرات