۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۳۲۲۳۶۰
با حضور مراجع و علما؛

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله اعتمادی در مسجد اعظم قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتمین شب درگذشت آیت الله اعتمادی با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مرحوم  آيت الله حاج شيخ مصطفي اعتمادي تبريزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین شب درگذشت آیت الله مصطفی اعتمادی، استاد حوزه علمیه قم، امشب با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و جعفر سبحانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 

همچنین در این مراسم آیت الله سید حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله مقتدایی و آیت الله هادوی تهرانی، نماینده بیوت مراجع تقلید، جمعی از  اعضای مجلس خبرگان رهبری و فضلای قمی و جمعی از شاگردان وی حضور داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در این مراسم به ضرورت حفظ علم و تقوا اشاره کرد و گفت: مؤمن بدون علم بهر‌‌ه‌ای برای جامعه ندارد و عالم بی تقوا برای جامعه خطرناک است، اما جمع میان ایمان و علم سبب افزایش حکمت در انسان می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: علم تنها متون در کتاب و دروس حوزوی نیست، بلکه این متون تابلو و علامتی برا رسیدن به علم واقعی و الهی است، بنابراین نباید علم و دانش فرد سبب فخر فروسی به دیگران شود.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش سیره علمی و اخلاقی شخیصت آیت الله اعتمادی پرداخت و ابرازکرد: وی عالمی متواضع و زاهد بود و سیره رفتاری وی برای طلاب الگو بود و بسیاری از شاگرادان ازعلمای طراز اول و مسؤولان نظام شده‌اند./998/پ202/ج1

ارسال نظرات