۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۳۲۲۳۷۰

1900 حدیث از رسول خدا در «موسوعة الحدیث النبوی عقیده و شریعه و خُلقاً»

خبرگزاری رسا ـ جلد چهارم کتاب «موسوعة الحدیث النبوی عقیده و شریعه و خُلقاً» شامل هزار و900 حدیث از حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.
موسوعة الحديث النبوي عقيده و شريعه و خُلقاً

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به تازگی چهارمین جلد از کتاب «موسوعة الحدیث النبوی عقیده و شریعه و خُلقاً» در بردارنده هزار و 900 حدیث از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم منتشر شده  که به بحث های عقاید و اصول دین، احکام دینی و اخلاقیات که مشتمل بر سلوک، تعاملات و عادات سیره نبوی است، می پردازد.

این اثر از احادیث پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله و سلم که صادق ترین بشر بوده و برترین خلق و بالاترین تواضع را داشتند، نقل شده است. در قسمت عقاید کتاب «موسوعة الحدیث النبوی عقیدة و شریعة و خُلقاً»، پنج اصول مورد بررسی قرار گرفته که 26 موضوع در آن مطرح شده است.

علاوه بر بیان 1900 حدیث از حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، احوالات 25 نفر از انبیاء مرسلین و صالحین از جمله حضرت آدم ، نوح، ابراهیم، اسحاق، یعقوب، ایوب، یحیی و... علیهم السلام مطرح و به ذکر برخی از صحابه آنان نیز اشاره شده است.

حمزه بن عبدالمطلب، جعفر بن ابی طالب، عمار بن یاسر، بلال حبشی، زید بن حارث، سعد بن معاذ و... برخی از صحابه ای هستند که منزلت و جایگاهشان در این کتاب تبیین و بررسی شده است.

محمدرضا سیبویه، محمدحسن زبری‌قاینی، زین‌العابدین خراسانی‌ دارابی، عبدالحسین انصاری و کاظم مدیرشانه‌چی از نویسندگان و پدیدآورندگان این اثر ارزشمند هستند. این کتاب در شمارگان یک هزار نسخه و در قطع وزیری تدوین شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

لازم به یادآوری است؛ کتاب حاضر در گروه حدیث بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، به زبان عربی تهیه و تنظیم شده است. این گروه در سال 1364 به ‌منظور اهتمام در امر حدیث شیعه و علوم وابسته به آن تأسیس شده است./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات