۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۳۲۲۴۴۹
رییس سازمان اوقاف:

آرامش بهاری یک طرح ملی و بین‌المللی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری یک طرح بین المللی است، تنها برای مردم کشور ما نیست بلکه باوجود مبلغان چند زبانه مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در جریان بازدید از بقاع متبرکه شهر شیراز گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان اوقاف که هم دارای بعد ملی و هم بین‌المللی است، اجرای طرح آرامش بهاری است و این طرح ،یک برنامه معمولی نیست.

 

وی طرح آرامش بهاری را یک برنامه ویژه و تاثیرگذار در سطح جامعه دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده از مردم و علما و روحانیان، این طرح موفق عنوان شده است بنابراین نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه دست‌اندرکاران طرح آرامش بهاری برای اجرای آن گفت: اگرچه امسال پنجمین سال اجرای طرح آرامش بهاری است اما نباید آن را یک برنامه عادی تلقی کرد تا دچار غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید هر سال قدم‌های جدیدی برداشته و برنامه‌های نو، جدی و دقیق‌ متناسب با نیاز جامعه در طرح آرامش بهاری اجرایی گردد، متذکر شد: باید تلاش کنیم تا هر سال طرح آرامش بهاری را جامع‌تر و کامل‌تر از گذشته اجرا کنیم.

 

وی طرح آرامش بهاری را یک برنامه مفید ملی و بین‌المللی دانست و به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس اشاره کرد و گفت:‌ فارس یک استان گردشگری است و همواره مورد توجه گردشگران خارجی بوده است.

 

رییس سازمان اوقاف یادآور شد: درسال‌های گذشته شاهد این حقیقت بودیم که گردشگران خارجی از کشورهای مختلف ازخیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در اماکن تاریخی مانند تخت جمشید بازدید و با روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی گفت‌وگو کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد:در جریان بازدید گردشگران خارجی از خیمه های معرفت برخی از آنان نیز عنوان کرده اند که اجرای این برنامه ،ابتکارجدیدی است که در آن تبلیغ مسائل دینی و معرفتی اسلام به‌صورت چهره به چهره با مخاطب صورت می‌گیرد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بسیاری از گردشگران خارجی فقط به ایران سفر نکرده‌اند بلکه به کشورهای مختلف دنیا نیزمسافرت کرده‌اند، اما در ایران اسلامی با مشاهده برنامه‌های مبلغان دینی در خیمه‌های معرفت تعبیر پدیده جدید را برای این چنین برنامه‌های فرهنگی به کار برده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تأکید کرد: به‌همین دلیل نیزما تأکید می‌کنیم که طرح آرامش بهاری یک طرح بین‌المللی است و تنها برای مردم کشور ما نیست چرا که مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه جایگاه استان فارس به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مذهبی بسیار مهم است، گفت:‌ این استان چهار راه مواصلاتی بسیاری از استان‌های دیگر است و مردم از اطراف و اکناف ایران برای زیارت و سیاحت به فارس سفر می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اضافه کرد: فارس همواره به لحاظ تعداد میهمانان نوروزی نیز دربین استان‌های دیگردررتبه اول قرار دارد، بنابراین طرح آرامش بهاری در فارس از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید با دقت نظر همه جانبه اجرایی و مدیریت شود.

 

وی با بیان اینکه خدمت به امامزادگان و زائران اهل بیت(ع) توفیق و لطف الهی است که نصیب ما شده است، گفت:‌ با این طرح، می توانیم پرچم و جایگاه والای اهل بیت(ع) را به مردم سایر کشورها معرفی ‌کنیم زیرا برخی از مسافرانی که از کشورهای دیگربه ایران آمده‌اند مسلمان نیستند و آئین مذهب دیگری دارند اما می توانند از طریق این طرح با اسلام و مکتب اهل بیت(ع) آشنا ‌شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر اینکه هر چه در شأن و منزلت اهل بیت(ع) است باید در اجرای طرح آرامش به کار گرفته شود، گفت: باید به برگزاری نماز جماعت در این طرح اهمیت ویژه‌ای داده شود و نمازهای جماعت یومیه در ایام نوروز در تمامی بقاع متبرکه برپا شود.

 

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری پاسخ‌ گویی به سئوالات شرعی مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید موضوع راهنمایی دقیق و صحیح مسافرین وزائران در این ایام مورد توجه جدی روحانیون مستقر درخیمه‌های معرفت قرارگیرد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در استان فارس 126 نقطه خاص گردشگری وجود دارد که در مسیر زائران و مسافران نوروزی است وبایستی از اولویت و توجه خاصی برای خدمت‌رسانی برخوردارباشد ودر طرح ارامش بهاری مدیریت و نظارت دقیقی بر آن‌ها صورت گیرد.


وی همچنین در راستای اجرای صحیح طرح آرامش بهاری و نظارت بر آن از آستان امامزادگان و بقاع متبرکه فارس دیدن کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در جریان این بازدید از امامزادگان در حال مرمت و زمین های موقوفه شهرستان مرودشت ،آستان مقدس امامزاده قاسم شهرستان زرقان را زیارت کرد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در جریان سفر خود به استان فارس از مسجد نصیر الملک و آرامگاه زنجیری شیراز دیدن و در جلسه ستادی اوقاف فارس شرکت کرد.

 

وی همچنین در نشست با مسئولان بنیاد خیریه سرطان جنوب در جریان روند اقدامات انجام شده قرار گرفت./1325/102/ب2

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات