۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۳۲۲۵۶۷

معرفی دستاوردها و خدمات حرم حضرت معصومه در نمایشگاه فاطمی

خبرگزاری رسا ـ مدیر نمایشگاه فاطمی با اشاره به این که دستاوردها و خدمات حرم حضرت معصومه(س) در قالب نمایشگاه فاطمی به زائران و مجاوران معرفی شده است، گفت: استقبال زائران و مجاوران از این نمایشگاه بسیار خوب بوده است.
حرم حضرت معصومه

جاسم سیاه لویی، مدیر نمایشگاه فاطمی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که دستاوردها و خدمات حرم حضرت معصومه(س) در قالب نمایشگاه فاطمی به زائران و مجاوران آستانه ارائه شده است، گفت: استقبال زائران از این نمایشگاه بسیار خوب بوده و در این نمایشگاه خدمات و واحدهای آستانه در قالب 12 واحد به زائران و مجاوران معرفی شده است.


وی افزود: واحد امانتداری نخستین واحدی است که در آستانه به معرفی آن اقدام شده است و این واحد شامل امانتداری وسایل زائران، اشیای قیمتی و اشیای پیدا شده زائران می شود.

 

مدیر نمایشگاه فاطمی با بیان این که واحد سالمندان یکی دیگر از واحدهای خدماتی حرم حضرت معصومه(س) است، تصریح کرد: این واحد شامل حمل سالمندان به وسیله ویلچر و ماشین های برقی زائر بر می شود و این ویلچر ها و ماشین ها در فصل سرد و گرم سال مجهز به سایه‌بان و چتر شده اند تا رفاه حال زائران تامین شود.


سیاه لویی واحد توزیع چادر را از دیگر واحدهای خدماتی آستانه عنوان کرد و گفت: دیگر زیر مجموعه مدیریت حرم، واحد توزیع چادر برای زائران خانم بوده که در تشرف به حرم مطهر چادر به همراه خود ندارند.

 

وی ادامه داد: واحد تنظیف حرم نیز شامل تنظیف فرش ها، کف، ضریح و کاشی و آینه ها می شود و برای تعویض پرچم در مناسب های ولادت و شهادت ها هم واحد مجزایی پیش بینی شده است.

 

مدیر نمایشگاه فاطمی تصریح کرد: کار بسته بندی تبرکات آستانه هم در واحد مجزایی انجام می شود که این متبرکات شامل نبات، نمک و شکلات در دفاتر هدایا و نذورات میان زائران توزیع می شود.


سیاه لویی اظهار کرد: در مراسم و مناسبت های مختلف عید و عزای اهل بیت کار ساماندهی مراسم ها و سیاه پوش و تزئین کردن فضای حرم مطهر به عهده واحد مراسمات گذاشته شده است و واحدی نیز وظیفه ساماندهی مهر و تسبیح و کتب قرآن و مفاتیح را به عهده دارد تا چنانچه مهرها شکسته و یا کتب فرسوده ای در قفسه ها وجود دارد نسبت به تعویض و جایگزینی آن ها اقدام کنند.


وی ادامه داد: واحد انتظامات و ارشاد نیز کار کنترل ورودی های حرم را به عهده دارد و واحد پشتیبانی و برق حرم نیز وظیفه تامین روشنایی و نور حرم را انجام می دهد که عمده آن به وسیله لوستر ها تامین می شود.


مدیر نمایشگاه فاطمی در تشریح فعالیت واحد کفشداری های حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در مجموع 13 کفشداری کار نگهداری کفش های زائران را به عهده دارند که شش کفشداری ویژه بانوان و هفت کفشداری ویژه آقایان تعبیه شده است و در شیفت های چهار ساعته در طول شبانه روز آماده خدمات رسانی هستند.


سیاه لویی با تشریح فعالیت های واحد اقامه نماز یادآور شد: واحد اقامه نماز حرم حضرت معصومه(س) در سه نوبت نماز صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا کار تنظیم صفوف و اطلاع رسانی نمازهای سه گانه و نماز جمعه را به عهده دارد.


لازم به ذکر است؛ نمایشگاه فاطمی در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س) تا 13 فروردین ماه صبح‌ها از ساعت 9:30 تا 14:30 و عصرها از ساعت 16:30 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود./968/ت302/ی

ارسال نظرات