۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۳۲۲۷۳۰
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان:

تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، تعطیلات نوروزی را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی دانست و گفت: کارشناسان سازمان اوقاف با اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه در این راستا تلاش می کنند.
 قرآن و عترت

حجت‌الاسلام علی اکبری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در شهرستان حاجی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب را نقشه راه کشور برای مسؤولان و مردم دانست و گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک اصل مهم در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد و به معنای واقعی و با اقدام و عمل به اجرا درآید.


 وی در ادامه، سازمان اوقاف و امور خیریه را یک بنگاه اقتصادی دانست که تاکنون در کنار رسالت فرهنگی خویش به خوبی توانسته نقش موثری را در راستای تحقق اقتصادی ایفا کند.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان همچنین با اشاره به تاکیدات فراوان دین و آموزه‌های دینی بر موضوع اقتصاد بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به تاثیر مستقیم آموزه‌های دینی و بیانات امام و رهبر انقلاب بر مباحث اقتصاد مقاومتی، این موضوع مهم را در راستای تحقق پیام سال در دستور کار خود قرار داده است.


حجت‌الاسلام اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فلسفه اجرای طرح آرامش بهاری در استان هرمزگان تصریح کرد: ایام نوروز، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی است که کارشناسان سازمان اوقاف با اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه در این راستا تلاش می کنند.


وی، بیان کرد: برپایی خیمه معرفت سازگار و منطبق با شرایط و فرهنگ بومی در شهرستان حاجی آباد می‌تواند به‌عنوان نمونه و الگو برای سایر استان‌ها قرار گیرد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به ایجاد غرفه چند رسانه‌ای، پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام مسافرین، غرفه کودک، غرفه قرآن بخوان و جایزه بگیر، رنگ‌آمیزی مذهبی عکس بقاع و مساجد در نمایشگاه خیمه معرفت طرح آرامش بهاری اشاره کرد و ابراز داشت: این غرفه ها مورد استقبال بسیاری از هموطنان در ایام نوروز قرار گرفته است.


وی، احیای فرهنگ وقف و حق و حقوق واقفان و موقوفات را یکی از خدمات بزرگ و ارزنده بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد و بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه استان طرح‌ها و برنامه‌های خود را با توجه به آیات صریح قرآن کریم پیش‌بینی و اجرایی می کند که اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه از نمونه های بارز این برنامه هاست.


حجت الاسلام اکبری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سازمان اوقاف از معتقدین به آموزه‌های دینی برای سرمایه‌گذاری و قرب به نیت واقف دعوت به‌عمل می‌آورد اذعان داشت: بهینه‌سازی موقوفات متعذرالمصرف از سیاست‌های راهبردی سازمان اوقاف در راستای عمل به فرامین گهربار پیام رهبر انقلاب در سال جدید است./851/302/ب1

ارسال نظرات