۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۳۲۳۲۴۹
عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات دانشگاه تهران مطرح کرد؛

تفکر برجام 2 خطر تهدید کننده کشور در حوزه سیاست خارجه/ لزوم بصیرت افزایی نخبگان جامعه در توسعه انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ ایزدی با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: نقد رهبری نظام در خصوص تفکر برجام 2 نشان از خطری دارد که کشور را در حوزه سیاست خارجه تهدید می کند.
فواد ايزدي

فواد ایزدی، عضو هیات علمی دانشکده مطالعات دانشگاه تهران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، با بیان این که دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص اصطلاحاتی همچون برجام 2 به این جهت است که آینده انقلاب را دچار چالش می کند، گفت: وظیفه رهبری اقتضا می کند تا بر همه مسائل اشراف کامل داشته باشند و نکات مهم را به مسؤولان و مردم گوش زد نمایند.


وی ادامه داد: در سخنان رهبرمعظم انقلاب هدف طرف مقابل و تاثیر گذاری روی نخبگان جامعه برای همه تبیین شد و بنابراین خواص و نخبگان با درک این موضوع که دشمن سعی دارد با تزریق مفاهیم مختلف درون جامعه اسلامی نفوذ کند باید بصیرت و اگاهی خود را بالا ببرند تا انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نشود.


ایزدی با بیان این که زمانی برخی چهره های سیاسی قصد انحراف مسیر انقلاب را داشتند و یا علاقه ای به این کار نشان می دهند تا انحرافی در قانون اساسی و  سیاست های کلان نظام داشته باشند، خاطر نشان کرد: در سخنان ابتدای سال نقشه راه کشور را برای مردم و کارگزاران نظام ترسیم می کنند.


عضو هیات علمی دانشکده مطالعات دانشگاه تهران با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حریم قدس رضوی، یادآور شد: اصطلاح برجام 2 برای چندمین بار توسط برخی از چهره های سیاسی کشور استفاده شده و نقد رهبری نظام در خصوص این تفکر نشان از خطری است که کشور را در حوزه سیاست خارجی تهدید می کند.


ایزدی  با بیان این که در این برهه حساس نخبگان و خواص جامعه باید بصیرت خود را بالا ببرند، تاکید کرد: عملکرد طرف مقابل و درک آن کار پیچیده ای نیست، از این رو اگر نخبگان و خواص دچار انحراف شوند، انقلاب با چالش جدی روبرو می شود، کما اینکه برخی چهره های سیاسی در طول انقلاب به زمین خورده و باید از آنها درس عبرت گرفت. همچنین با درک صحیح مفاهیم سخنان رهبری نظام در ترسیم نقشه راه، در مسیر رشد و بالندگی انقلاب تلاش کنند./864/302/ب3

 

ارسال نظرات