۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۲۳۵۵۰
همزمان با ایام البیض صورت می گیرد؛

اجرای طرح «با قرآن در زلال معتکفان» در 40 مسجد منتخب استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح «با قرآن در زلال معتکفان» در 40 مسجد منتخب این استان همزمان با ایام البیض خبر داد.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، امشب در نشست ستاد شئون فرهنگی این استان که با محوریت برنامه ریزی برای مراسم اعتکاف امسال برگزار شد، با اشاره به این که برنامه های قرآنی در رأس امور معتکفان قرار دارد و برای این منظور برنامه ریزی های جامعی انجام گرفته است، اظهار داشت: اصلاح قرائت نماز معتکفان حول محور امام جماعت و قاری اعزامی به مساجد مجری اعتکاف از نخستین برنامه های ورود معتکفان به مساجد است.

 

وی با بیان این که همه برنامه های قرآنی مراسم اعتکاف امسال در قالب طرح «با قرآن در زلال معتکفان» دیده و برنامه ریزی شده است، افزود: توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در میان شرکت کنندگان و ایجاد علاقه و انس با قرآن در میان آن ها مهم ترین هدف این طرح است.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که اجرای تلاوت قرآن و اذان در مراسم اعتکاف امسال به صورت کاملا زنده و با حضور قاریان برجسته استانی برگزار می شود، ابراز داشت: همچنین جهت مؤانست شرکت کنندگان با قرآن و معارف آن هر روز و پس از نماز صبح و مابین نماز ظهر و عصر یک صفحه از سوی مبارکه یاسین به صورت عمومی تلاوت می شود.

 

این مقام مسؤول با بیان این که ختم کامل قرآن نیز یکی دیگر از برنامه های قرآنی مراسم اعتکاف امسال در مساجد است، تصریح کرد: تلاوت ختم قرآن با نام نویسی از معتکفان و بنا به پیشنهاد خود شرکت کنندگان صورت می گیرد.

 

پرتوی با تأکید بر این که طرح «با قرآن در زلال معتکفان» در 40 مسجد منتخب استان برگزار می شود، افزود: همزمان با آغاز مراسم اعتکاف طبق هماهنگی به عمل آمده قاریان استانی به مساجد منتخب اجرای این طرح اعزام خواهند شد و تا روز پایانی به اجرای برنامه های قرآنی خواهند پرداخت.

 

وی با اشاره به این که باید ارتباط عموم مردم با قرآن روز به روز تنگاتنگ تر شود و این رسالت متولیان امر را سنگین تر می کند، گفت: در برنامه های قرآنی هم باید به تلاوت درست و هم به مفاهیم کاربردی آیات توجه شود و این از ضورت ها است.

 

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که سبک زندگی قرآنی مهم ترین نیاز امروز افراد جامعه برای رهایی از مشکلات است، اذعان داشت: باید بین مردم و قرآن فاصله نباشد و مراسم اعتکاف یک فرصت ایده آل برای برقراری این ارتباط است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تعالی انسان است، تصریح کرد: حضور در این مراسم معنوی سبب می شود تا انسان چند صباحی با خدای خود خلوت کرده و از سوی ارتباط جان و روح خود با خالق هستی با ایمان و اعتقادی راسخ به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارد.


پرتوی ادامه داد: انسان موجودی است که به سوی معبود خویش در حرکت بوده و سرانجام نیز به لقای پروردگار متعال می رسد که باید در راستای تقرب به حضرت حق گام برداریم./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات