۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۲۳۸۳۶

وزیرخارجه بحرین ایران را خطرناک‌تر از رژیم صهیونیستی توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه بحرین تاکید کرد که خطر ایران برای کشورهای منطقه بسیار بیشتر از خطر رژیم صهیونیستی است.
وزير خارجه بحرين در جمع صهيونيستها

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد احمد الخلیفه وزیر خارجه بحرین در سخنانی مدعی شد که خطر ایران برای کشورهای خلیج فارس بسیار بیشتر از خطر رژیم صهیونیستی است.


وی در مصاحبه با شبکه العربیه خاطر نشان کرد که ایران در شرایط کنونی مشکل بسیار بزرگی است و بحرین هیچگاه در دفاع از تمامیت ارضی خود تردید نخواهد کرد و درصورت نیاز با شدت با دخالت‌ها برخورد می‌کنیم.


احمد الخلیفه در پاسخ به سوال مجری درباره  اینکه ایران برای منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس خطرناک‌تر است یا اسرائیل افزود: در شرایط کنونی و با توجه به بحران‌های پیش رو به صراحت می‌توان گفت که خطر ایران را در برابر دیدگان خود مشاهده می‌کنیم و ایران بسیار خطرناک‌تر از اسرائیل است.


این سخنان در حالی مطرح شده است که عربستان سعودی و نظام آل خلیفه از هم‌پیمانان خود درخواست کردند تا حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی بنامند.


از سوی دیگر خالد الخلیفه روز دوشنبه در منامه پایتخت بحرین با رونالد لورد رییس کنگره جهانی یهود دیدار کرد. این اولین باری نیست که یک مقام عالیرتبه یهودی با مسؤولان بحرینی دیدار می‌کند.


کارشناسان مسائل سیاسی متعقدند که ارتباط میان خاندان آل خلیفه با یهودیان بسیار نزدیک بوده و آل خلیفه همواره تلاش می‌کند که این ارتباط را حفظ کند./981/ب902/د

ارسال نظرات