۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۳۲۳۸۸۸
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

تا کنون عرصه شعار در اقتصاد مقاومتی بیش از عمل و اقدام بوده است/ درمان مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند در اقتصاد مقاومتی باید اقدام و عمل صورت گیرد، گفت: از پسوندهای اقدام و عمل این واقعیت استفاده می شود که متأسفانه تا کنون عرصه شعار در اقتصاد مقاومتی بیش از عرصه عمل و اقدام بوده است.
سيد احمد خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: نامگذاری سال ها که از ابتکارات مقام معظم رهبری است در حقیقت هدف گفتمان شدن یک ضرورت کشور را دنبال می کند.


وی افزود: کار کارشناسی فراوانی در این عرصه صورت می گیرد تا مقام معظم رهبری نامی را برگزینند که خروجی این نام حل مشکلی در کشور باشد، رهبر معظم انقلاب مدت ها این نکته را متذکر شدند که در عرصه پیشرفت کشور باید به مسأله اقتصاد پرداخت، از این رو ایشان در نامگذاری ها روی مسأله اقتصاد عنایت داشتند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که چند سال است که رهبر معظم انقلاب مسأله اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند، اظهار داشت: درمان مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است که تفسیرش مقاومت اقتصادی می شود.


وی با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی هرگز اقتصاد ریاضتی نیست، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مدبرانه است که از رهگذر آن با تکانه های اقتصادی، کشور آسیب نمی بیند، نباید طوری باشد که اگر نفت 100 دلار بود وضعیت به گونه ای باشد و اگر به 20 یا 30 دلار رسید آسیب برساند؛ بنابراین مسأله مقاومت اقتصادی است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند در اقتصاد مقاومتی باید اقدام و عمل صورت گیرد، ابراز داشت: از پسوندهای اقدام و عمل این واقعیت استفاده می شود که متأسفانه تا کنون عرصه شعار در اقتصاد مقاومتی بیش از عرصه عمل و اقدام بوده است.


وی عنوان کرد: نمی گوییم کار نشده اما رهبر معظم انقلاب انتظار این را دارند که در عرصه اقدام تلاش بیشتری صورت گیرد و شعار بی عمل مطرح نشود، مقام معظم رهبری با این نامگذاری می خواهند مسأله اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان تبدیل شود؛ گفتمانی که از رهگذرش اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات