۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۰۳۸
رضایی در مراسم سالگرد شهادت صیاد شیرازی:

عربستان ماجراجویی را کنار بگذارد/ آمریکا صلاحیت مذاکره درباره امنیت دنیا را ندارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سالگرد شهادت سرلشکر علی صیاد شیرازی به عربستان ها توصیه کرد وارد بازی آمریکایی ها نشوند و ماجراجویی در منطقه را کنار بگذارند و آمریکا را فاقد صلاحیت لازم برای مذاکره درباره امنیت دنیا توصیف کرد.
صياد شيرازي محسن رضايي محسن رضايي مراسم سالگرد شهيد صياد با سخنراني محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سالگرد شهادت سرلشکر علی صیاد شیرازی و110 تن از شهدای امیر نیروهای مسلح، پیش از ظهر بیست و یکم فروردین ماه در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح با حضور شخصیت‌های عالی رتبه لشکری و کشوری و با سخنرانی سرلشکر پاسدار محسن رضایی برگزار شد.

 

محسن رضایی با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهید بزرگوار صیاد شیرازی، ایشان را افسر فداکار اسلام خواند و گفت: شهید صیاد شیرازی در دوران سخت ریاست جمهوری بنی صدر در مقابل اعمال فشارهای بسیار ایستادگی کردند و تا زمان شهادت، همواره زمینه ساز و یاری رسان وحدت میان سپاه و ارتش بودند.

 

وی با بیان این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شیوه حسینی دارد، گفت: نیروهای مسلح هرگز نمی‌گذارند کسی کشور را تهدید کند و تا آخرین قطره‌ی خون ایستادگی می‌کنند.

 

رضایی با اشاره به ثمرات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس گفت: در این سالها شاهد استفاده از تجارب ارزشمند هشت سال دفاع مقدس هستیم که ثمره‌اش برطرف کردن نواقص سیستم دفاعی، برطرف کردن نیازها و حتی اقدام به سازندگی و کمک به دولت در دوره‌های گوناگون اعم از سدسازی، راهسازی و حتی بلایای طبیعی هستیم.

 

وی گفت: با زحمات بی دریغ مقام معظم رهبری، امروزه شاهد استحکام جایگاه نیروهای مسلح هستیم تا جایی که این ارگانها توانسته در زمینه های افزایش آموزش، انتقال تجارب و یاری رسانی به کشورهای اسلامی که مورد تجاوز قرار گرفته اند خدمات بسیاری انجام دهد.

 

رضایی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ماجراجویی در منطقه نیست گفت: در سی و هفت سال گذشته اثبات شده است که ایران آغازگر هیچ جنگ و یا تهدیدی نیست و بدنبال ماجراجویی نمی‌گردد ولی این مسئله سبب نمی‌شود دشمنان، ایران را محافظه کار بدانند و بخواهند از نجابتش سوء استفاده کنند زیرا در این صورت شاهد دفاع دلیرانه ایران همانند سال‌های دفاع مقدس خواهند بود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچین افزود: در مسأله برجام هنوز شاهد بد عهدی طرف آمریکایی در چهارمین تست‌شان از سوی جمهوری اسلامی هستیم که با سعی آنها در ورود به مسائل سیستم موشکی ایران ادامه دارد در صورتی‌که مسئله سیستم موشکی ایران بازدارنده بوده و به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست آنهم با آمریکا که ثابت کرده به هیچ عنوان صلاحیت مذاکره درباره امنیت دنیا را ندارد و خود کانون ناامنی جهان است.

 

رضایی با اشاره به مراودات نظامی عربستان با آمریکا در زمینه تسلیحات گفت: این اشتباه آنهاست که پول جهان اسلام را خرج آمریکا می‌کنند و بدنبال ماجراجویی در منطقه نباشند زیرا آمریکا همانند دوره شاه و یا حسنی مبارک، پشت آنها را نیز خالی خواهد کرد.

 

وی گفت: نیروهای مسلح با تمام توان به قوا کمک می‌کنند تا در پایان سال جاری شاهد این باشیم که دولت در زمینه بیکاری و تورم موفق به کاهش و در زمینه فناوری و صادرات موفق به افزایش شده باشد.

 

گفتنی است: از چهره‌های شاخص در مراسم سالگرد شهادت سرلشکر علی صیاد شیرازی می توان به محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران، مصطفی محمد نجار وزیر کشور دولت دهم، حاج صادق آهنگران صدای آشنای جبهه ها و شخصیت‌های عالی رتبه لشکری و کشوری اشاره کرد./9599/پ202/ج

ارسال نظرات