۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۳۲۴۴۰۱

آمادگی میزبانی 22 مسجد بروجرد از 4 هزار معتکف

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد از آغاز نام نویسی معتکفان خبر داد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف در 22 مسجد این شهرستان برگزار می شود.
 اعتکاف

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ‌نام نویسی از معتکفان 24 فروردین ماه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در روزهای یکم، دوم و سوم اردیبهشت ماه، افزود: معتکفان شهرستان بروجرد با مراجعه به مسجد امام(ره) می توانند نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 

وی با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی است، عنوان کرد: این مراسم معنوی و انسان‌ساز فرصتی برای توبه و بازگشت به سوی خدای متعال است.

 

حجت الاسلام جعفرپور با بیان این که عمل به اعمال اعتکاف باید همراه با علم و آگاهی باشد، افزود: پیش از آغاز مراسم معنوی اعتکاف مبلغان در مکان های تبلیغی آداب و احکام اعتکاف را بین آحاد مردم بازگو می کنند.

 

وی با بیان این که 22 مسجد شهری و روستایی بروجرد آماده میزبانی از معتکفان بروجردی هستند، گفت: برای برگزاری مراسم اعتکاف افزون بر حضور مبلغان بومی، هشت مبلغ از استان قم نیز مساجد بروجرد اعزام می شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد برپایی نمازهای جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی، تصحیح قرائت نماز و سخنرانی را از جمله فعالیت مبلغان در مساجد بیان کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که در سال گذشته سه هزار نفر در بروجرد معتکف شدند، اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار نفر در ایام اعتکاف شرکت کنند.

 

گفتمان دینی سد محکمی در مقابله با تهاجم فرهنگی است

حجت الاسلام جعفرپور در ادامه از برگزاری گفتمان های دینی در طول سال بین دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت: تا پایان سال 94 بیش از پنج هزار دانشجو در این گفتمان ها حضور داشتند.

 

وی سبک زندگی ایرانی اسلامی، وهابیت تکفیری، فضای مجازی، خبرگان رهبری و جایگاه آن در جامعه، شبکه های اجتماعی و آسیب های آن را از جمله موضوعات گفتمان های دینی بیان کرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره این که گفتمان‌های دینی از طرح‌های درخشان و موفق سازمان تبلیغات اسلامی کشور است، خاطرنشان کرد: برگزاری این گفتمان ها سد محکمی در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است.

 

وی بیان داشت: از جمله اهداف گفتمان های دینی اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی، دین‌مداری بین جوانان و نوجوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.

 

حجت الاسلام جعفرپور یادآور شد: ارتقای دانش دینی، ترویج و توسعه فرهنگی و آموزه‌های دینی بین دانشجویان، زمینه‌سازی مناسب برای ایجاد تعامل میان جوانان و نوجوانان و اساتید، ایجاد بینش و توانایی تحلیل در رویدادهای فرهنگی از اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی است./9459/302/ب1

ارسال نظرات