۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۲۴۵۱۳

کتاب «فیلسوفِ یهودیِ بغداد؛ ابن‌کَمّونه و آثار او» روانه بازار نشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «فیلسوفِ یهودیِ بغداد؛ ابن‌کَمّونه و آثار او» از مجموعه «مطالعات ایرانی-اسلامی» از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.
کتاب «فيلسوفِ يهوديِ بغداد؛ ابن‌کَمّونه و آثار او»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «فیلسوفِ یهودیِ بغداد؛ ابن‌کَمّونه و آثار او» اثر زابینه اشمیتکه و رضا پورجوادی از مجموعه «مطالعات ایرانی-اسلامی» از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان دفتر تبلیغات اسلامی این استان منتشر شد. این کتاب دربردارنده زندگی و احوالات «ابن‌کَمونه» است.

 

یدالله جنتی، مدیر انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مجموعه «مطالعات ایرانی ـ اسلامی»، اهتمامی فروتنانه در عرصه بازخوانی و بازپژوهی میراث ارج‌آور اندیشه‌ورزان تمدّن شکوهمند ایران و اسلام، و کوششی مشتاقانه به آهنگِ راه‌گشودن به سوی آفاق فراخ‌فکر و فرهنگ اسلامی امروز، با بهره‌وری از خزائن گران‌بار معرفتی دیروزیان است آن‌سان که فردایی روشن‌تر و دلگشاتر را از رهگذر آن تقدیر و تدبیر توان کرد.

 

وی تاکید کرد: کتاب «فیلسوفِ یهودیِ بغداد؛ابن‌کَمّونه و آثار او» ترجمه‌‌ای از کتاب محقّقانه و ارزشمند Jewish Philosopher of Baghdad A نوشته زابینه اشمیتکه و رضا پورجوادی است که از سوی جواد قاسمی به فارسی برگردانده شده است.

 

جنتی تصریح کرد: این کتاب، پس از دفتر نخستِ کتاب «از گنجینه‌های نُسَخ خطّی» تألیف حسن انصاری، دومین اثری است که در ضمن سلسله «مطالعات ایرانی ـ اسلامی» از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان منتشر می‌شود. این اثر در زبان فارسی تنها اثری است که به‌تفصیل، احوال و آثار این فیلسوف برجَسته تمدّن اسلامی را برمی‌رسد و آگاهی‌های ارزشمندی را در این زمینه در اختیار فلسفه‌پژوهان و دوستداران فلسفه اسلامی قرار می‌دهد.

 

مدیر انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از انتشار متن انگلیسی این کتاب در سال 2006 میلادی از سوی انتشارات «بریل» خبر داد و اظهار داشت: این اثر با ویراستاری حمید عطائی نظری مدیر گروه فلسفه و کلام پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان به انجام رسیده است. در ویراستاری این متن تلاش شده تا کاستی‌های ترجَمه برطرف شود، همچنین برخی از اغلاط موجود در متن انگلیسی نیز برطرف شود.

 

فیلسوف یهودی بغداد؛ ابن‌کَمّونه و آثار او» در 328 صفحه، به بهای 22 هزار تومان از سوی تبلیغات اسلامی استان اصفهان منتشر شده است./998/د102/ق 

منبع: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

ارسال نظرات