۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۲۴۵۲۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مقاوم شدن فرهنگ و سیاست ما در برابر غرب لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نباید فرهنگ و سیاست ایران اسلامی در فرهنگ و سیاست غربی هضم شود، گفت: مقاوم شدن فرهنگ و سیاست ما در برابر غرب لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با مسؤولان استاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با شماری از مسؤولان استانی، با تأکید بر لزوم اجرای سریع‌تر اصول و راهکارهای اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار کرد: تا زمانی که اقتصاد ما در برابر کشورهای بیگانه مقاوم نشود نمی‌توانیم مشکلات این بخش را به صورت ریشه‌ای رفع کنیم.

 

وی با بیان اینکه دشمنان اکنون و حتی پس از امضای برجام نیز از نظر اقتصادی در کشور ما سنگ‌اندازی می‌کنند، افزود: با وجود توافق هسته‌ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، غرب همچنان تلاش می‌کند ما نتوانیم توان داخلی خود را به مرحله اجرا درآوریم تا همانند گذشته به آن‌ها وابسته باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب گمان می‌کردند که اگر پس از توافق هسته‌ای و برجام نظام ما را در موضوعات مختلف به خود وابسته کنند پیروز میدان خواهند بود اما با حضور ملت بصیر و رهبری دانا، وابسته شدن ایران اسلامی به بیگانگان خیال خامی بیشتر نیست.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه نجات‌بخش کشور در برابر تلاش دشمنان برای ایجاد وابستگی اقتصادی و به تبع آن سیاسی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از توان متخصصان و نخبگان داخلی، گسترش زیرساخت‌ها و مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع موجود برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی کامل در همه بخش‌ها تلاش کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که میزان صادرات ما از واردات پیشی بگیرد، افزود: باید هدف ملت این باشد که ابتدا خود را به درستی مدیریت کرده و سپس دیگران را نیز از توانمندی‌ها و توانایی‌های خود بهره‌مند سازند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم افزایش کار و تلاش برای تولید و درآمدزایی بیشتر، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی می‌بایست همواره شاکر باشیم اما در پیشرفت و توسعه نباید قناعت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها برای کار و پیشرفت بیشتر در کشور وجود دارد و تنها باید راه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها هموار شود، ادامه داد: مسؤولان وظیفه دارند در حوزه‌های مختلف، زمینه را برای اجرای مصادیق اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه لازمه تحقق این هدف داشتن برنامه مناسب و سیاست هماهنگ است، گفت: مقاومت و صبر هسته اولیه دین مبین اسلام را تشکیل می‌دهد و اقتصاد مقاومتی کاملاً در آموزه‌های اسلامی ریشه دارد اما تحقق آن نیازمند تلاش، مشارکت، همکاری و هماهنگی همگانی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نباید فرهنگ و سیاست ایران اسلامی در فرهنگ و سیاست غربی هضم شود، افزود: مقاوم شدن فرهنگ و سیاست ما در برابر غرب لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: اگر فرهنگ و سیاست ما در فرهنگ و سیاست غربی هضم شود به تبع آن اقتصاد ما نیز همچنان متزلزل و آسیب‌پذیر بوده و نمی‌تواند در برابر استکبار مقاومت کند ازاین‌رو همه وظیفه شرعی و ملی دارند تا اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری را در عرصه عمل پیگیری کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات