۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۳۲۴۵۴۵
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

همه در بی توجهی به سیاست های اقتصاد مقاومتی مقصریم/ قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی حذف شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای «اجرایی شدن» ابلاغ شدند در حالی که دولت و دیگر دستگاه ها در اجرای این سیاست‌ها قصور داشتند و همگی در آن مقصر هستیم.
عبدالرضا مصري

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: زمانی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، رهبر معظم انقلاب مسؤولان را در جلسه‌ای دعوت کرده و تبیین اقتصاد مقاومتی را شخصا عهده‌دار شدند و این حساسیت مبحث اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد.

 

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راه برون رفت از بن‌بست‌های اقتصادی کشور و نسخه منحصر به فرد علاج بیماری اقتصادی کشور در دل اقتصاد مقاومتی نهفته است.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کشوری که دارای مشکلات اقتصادی است، اگر به نسخه‌ای از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب عمل کند، قطعا در این مشکلات درمان خواهد شد؛ کشور ما از چنین سیاست‌های ارزشمندی بهره‌مند است اما متاسفانه بدان عمل نمی‌کند.

 

مصری ابراز کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای «اجرایی شدن» ابلاغ شدند در حالی که دولت و دیگر ارگان ها و دستگاه ها در اجرای این سیاست‌ها قصور داشتند و همگی در آن مقصر هستیم.

 

وی افزود: قصور و کوتاهی ما باعث شد که پس از دو سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب مسؤولان را دعوت به اقدام و عمل کنند و از همایش‌ها و سخنرانی‌های صرف ابراز نارضایتی کردند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ با وجود نام‌گذاری سال جاری به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» باز هم جای نگرانی وجود دارد که مبادا اقتصاد مقاومتی هم مانند بسیاری از مسائل دیگر دچار ساده انگاری و سستی شود.

 

وی یادآور شد: امروزه عمده مشکلات نظام اسلامی بحث اقتصاد، اشتغال و تولید است؛ در حالی که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی اتکا به تولید داخلی است.

 

مصری تأکید کرد: اگر در تولید داخلی حرکتی صورت گیرد و از رکود خارج شود، مشکل اشتغال هم برطرف می‌شود؛ امروز با بسیاری از مشکلات مواجه هستیم که نسخه شفابخش آن، اقتصاد مقاومتی است.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان نظام اسلامی پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند که قانون روی قانون وضع نکنید بلکه قوانین مزاحم و موانع اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را حذف کنید.

 

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ بنده طرحی به مجلس دادم که دولت موظف است تا ظرف مدت سه ماه، موانع اقتصاد مقاومتی را احصا کرده و به مجلس تقدیم کند تا این قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی حذف شوند.

 

وی تأکید کرد:‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجری نیستند و امروز هم نظام اسلامی با مشکل ضعف قانون روبه‌رو نیست؛ بسیاری از مسائل با مصوبه دولت صورت می‌گیرد و اگر نیازی هم به قانون باشد، مجلس در این راستا از کمکی دریغ نمی‌کند.

 

مصری عنوان کرد: دولت هم ستادی را برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تشکیل داده و امیدواریم که امسال واقعا سال اقدام و عمل باشد؛ رسانه‌ها، مجلس و دولت باید ماه به ماه عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را رصد کنند تا ضعفی در اقدامات باقی نماند./997/ت302/ج

ارسال نظرات