۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۲۴۶۶۵
رییس ستاد انتخابات کشور در ارومیه:

دور دوم انتخابات مجلس در بیش از 15 هزار شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود

خبر زاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات کشور گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ هزار و ۵۸۵ شعبه اخذ رای در 21 استان برگزار می شود.
محمدحسين مقيمي رييس ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمدحسین مقیمی، رییس ستاد انتخابات کشور امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه برای انتخاب 69 نماینده مردم در 21 استان کشور برگزار می شود.


وی افزود: به منظور برگزاری دور دوم انتخابات، 15 هزار 585 شعبه اخد رای در 56 حوزه انتخابیه در 21 استان پیش بینی شده است.


معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نتیجه انتخابات حوزه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت تصریح کرد: پس از اعلام نتیجه انتخابات در این حوزه انتخابیه نفر نخست که بالاترین رای مردمی را کسب کرده بود به شمارش آرا اعتراض کرده و برای همین کل صندوق‌ها این شورا بازشماری شده و منتظر بررسی شورای نگهبان هستیم.


وی گفت: نفر اول انتخابات حوزه ماکو، چالدران ، پلدشت و شوط با 25 رای فاصله در دور اول به حد نصاب نرسید و برای انتخابات دور دوم ماند.


مقیمی با ابراز خرسندی از عدم بروز کوچک ترین مشکل و مسأله امنیتی در دور نخست انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: دور دوم انتخابات نیز رای‌گیری مثل گذشته در فضایی آرام و امن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مسائل قومیتی در برخی استانها تصریح کرد: اگر از موضوع قومیت ها برای تبلیغ و ایجاد شور انتخاباتی استفاده شود، مشکلی ندارد و این رفتارها عادی است، اما اگر از بحث قومیت‌ها تنها در راستای تخریب استفاده شود، مطلوب نیست.


وی آذربایجان غربی را رنگین کمان اقوام خواند و گفت: مردم این منطقه سالهاست در کنار هم زندگی می کنند، بنابراین نباید به مسائل قومیتی دامن زد، این موضوعات بعد از انتخابات به اتمام خواهد رسید.


 نتیجه آراء حوزه انتخابیه ماکو سه روز آینده اعلام می شود


علیرضا رادفر، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازشماری آرای حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت به پایان رسید، اظهار داشت: در این رابطه نتیجه آرا درسه روز آینده از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پس از پایان مرحله نخست انتخابات در این حوزه انتخابیه هیچ کدام از نامزدهای انتخاباتی حدنصاب لازم را برای راه‌یابی به مجلس کسب نکردند گفت: چون براساس قانون باید کسی به مجلس راه یابد که بتواند یک چهارم یا 25 درصد آرای مردمی را کسب کرده باشند.


وی تصریح کرد: پس از پایان انتخابات و اعلام نتیجه رای‌گیری، نفر نخست این حوزه انتخابیه به شورای نگهبان اعتراض کرد و برای همین 10 درصد صندوق‌ها یعنی 24 صندوق بازشماری شد.


رادفر بیان کرد: پس از آن، نفر دوم به نتیجه انتخابات اعتراض کرد که به دستور شورای نگهبان 10 درصد دیگر صندوق‌ها نیز شمارش شد.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در آخرین جلسه شورای نگهبان نیز، نمایندگان این شورا به ماکو اعزام شدند و تمامی صندوق‌ها بازشماری شدند./936/202/ب1

ارسال نظرات