۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۶۹۱

کارنامه سرای اهل قلم خانه کتاب در سال 94/ میزبانی 204 نشست تخصصی

خبرگزاری رسا ـ سرای اهل قلم در سال 1394 میزبان 204 نشست تخصصی در حوزه‌های مختلفی همچون تاریخ، ادبیات، کودک و نوجوان، ایرانشناسی، سینما و تئاتر بود.
موسسه خانه کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرای اهل قلم در سال 1394 میزبان 204 نشست تخصصی در حوزه‌های مختلفی همچون تاریخ، ادبیات، کودک و نوجوان، ایرانشناسی، سینما و تئاتر بود.

 

سرای اهل قلم با هدف ارتقاء سطح علمی و فرهنگی کشور در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نشست‌هایی با اهداف و موضوعات نقد و بررسی آثار منتشره در ایران، بررسی آسیب‌های حوزه نشر در ایران و پیشنهاد راه‌های برون‌رفت از آن، ارائه و طرح مباحث، یافته‌ها، دستاوردها، و نظرات جدید حوزه‌های مختلف دانش در عرصه کتاب، تجلیل از چهره‌های شاخص علمی و فرهنگی و پژوهشگران و محققان توانمند و دیگر دست‌اندرکاران شایسته تقدیر حوزه کتاب برگزار می‌کند.

 

نشست‌های سرای اهل قلم شامل هرگونه جلسه علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی است که خانه کتاب با مشارکت مراکز و مؤسسات دیگر، آن را با دعوت از صاحب‌نظران و عموم علاقه‌مندان درباره موضوعی خاص برگزار می‌کند.

 

کمیته برگزاری و تدوین برنامه نشست‌ها، پس از تکمیل و ارسال فرم برگزاری نشست از طرف پیشنهادکننده برای تأیید، تشکیل می‌شود که در این جلسه درباره شیوه برگزاری نشست و امور جانبی آن، با هماهنگی مدیریت خانه کتاب، مدیریت سرای اهل قلم و روابط عمومی خانه کتاب تصمیم‌گیری می‌شود.

 

سرای اهل قلم برای برگزاری هر چه بهتر این نشست‌ها فعالیت‌هایی چون؛ طراحی و انتشار پوستر نشست و ارسال آن به مراکز علمی تعیین شده توسط کمیته تصمیم گیری، نصب پلات و بنر جهت برگزاری نشست در موعد مقرر، ضبط سخنرانی شرکت کنندگان در نشست، پیاده کردن و ویرایش آنها، هم به صورت صوتی و هم به صورت تصویری و... انجام می‌دهد.

 

همچنین، سرای اهل قلم برای اطلاع رسانی و پوشش خبری نشست‌ها به ارسال پیامک به بیش از 3000 نفر از مخاطبان، ارسال و نصب پوستر نشست‌ها در مراکز علمی پژوهشی مرتبط، پوشش خبری در وب سایت‌های خانه کتاب و خبرگزاری کتاب (ایبنا) اقدام می‌کند./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه خانه کتاب

ارسال نظرات