۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۲۴۷۹۵
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

حضور طلاب در عرصه های مختلف معرف چهره زیبای اسلام به جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور با اشاره به لزوم فراگیری کمک های اولیه از سوی طلاب گفت: حضور طلاب در عرصه های مختلف و یاری رساندن به افراد آسیب دیده معرف چهره زیبای دین اسلام به جهانیان است.
حجت الاسلام عليرضا عطايي

حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: طلاب به عنوان الگوهای دینی در جامعه حضور یافته و مشوق خوبی برای مردم در جهت یادگیری و اهتمام به فراگیری علم دین هستند.


وی افزود: حضور طلاب در مناطق محروم برای امر تبلیغ می توانند افزون بر آموزش علوم دین، بر آموزش اصول ابتدایی زندگی تأکید کرده و مردم را برای مقابله با بحران آموزش دهند.


مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور ادامه داد: به همین منظور دوره های کمک های اولیه برای طلاب برگزار شده و طلاب علاقه مند با حضور در این کارگاه ها مهارت های امدادی را می آموزند و می توانند در دوره های تبلیغی آموخته های خود را به مردم منتقل کنند.


حجت الاسلام عطایی تصریح کرد: طلاب خدمتگذار دین بوده و یاری رساندن به افراد آسیب دیده در مواقع بحرانی نیز به نوعی خدمت رسانی به مردم محسوب می شود، طلاب و روحانیان در مواقع بحرانی همواره حضور فعال و اثرگذار داشته اند و دوره های امداد و نجات نیز به منظور آشنایی طلاب با مهارت های امدادرسانی برگزار می شود.


وی حضور طلاب در عرصه های مختلف را تبلیغ دین دانست و گفت: در دین مبین اسلام بر کمک به افراد آسیب دیده بسیار تأکید شده است پس حضور طلاب و روحانیان در چنین مواقعی معرف چهره زیبای دین اسلام به جهانیان است.


حجت الاسلام عطایی خاطرنشان کرد: طلاب باید با پدافند غیر عامل آشنایی یافته و در مواقع بحرانی و غیرمترقبه بتوانند خطرات را از جوامع اسلامی دفع کنند.


مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات در این شهرستان عنوان داشت: به زودی طلاب مدرسه علمیه شهرستان کنگاور در این دوره حضور یافته و آموزش های لازم را فرا می گیرند.


حجت الاسلام عطایی با تقدیر از سازمان هلال احمر برای مشارکت در این دوره ها یادآور شد: اساتید توانمند هلال احمر در این کارگاه حضور یافته و طلاب را با اصول کمک های اولیه و امدادرسانی در مواقع بحرانی آشنا خواهند ساخت.


وی در پایان اظهار داشت: در پایان برگزاری دوره طلاب گواهینامه گذراندن آموزش مقدماتی امداد و نجات را دریافت می کنند./857/302/ب1

ارسال نظرات