۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۸۱۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان:

طرح هجرت در 18 روستای شهرستان کاشان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان با اشاره به این که طرح هجرت برای روستاهای با جمعیت بیش از 500 نفر طراحی شده است، گفت: حدود 23 روستا از کل روستاهای شهرستان کاشان ظرفیت اجرای طرح هجرت را دارند که از این تعداد، 18 روستای شهرستان کاشان در طرح هجرت فعال است.
حجت الاسلام حسين حسامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین حسامی معاون تبلیغ مرکز مدیرت حوزه علمیه کاشان، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان شرکت کننده در طرح هجرت شهرستان کاشان، گفت: هر روستایی که روحانی مستقر داشته و یا از سازمان تبلیغات اسلامی نیرو در اختیار داشته باشد طرح هجرت در آن اجرا می شود.

 

وی افزود: برای اجرای طرح هجرت در این 18 روستا، تمامی خانه های عالم در این  روستاها تجهیز و آماده شده است و روحانیان طرح با خانواده مستقر هستند و در ماه 28 روز حتما باید حضور داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسامی برگزاری نمازهای جماعت، مشاوره، بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران، برنامه‌های ورزشی و تقویتی، کوه‌گشت‌، تأسیس کانون های قرآنی دارالثقلین و فعالیت قرآنی در مساجد را از جمله فعالیت های روحانیان در طرح هجرت اعلام کرد و گفت: تمامی برنامه های فرهنگی در روستاها از سوی روحانیان و طلاب در طرح هجرت مدیریت می شود. 

 

وی از طرح هجرت به عنوان یک طرح مقدس نام برد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات اخیر خود در جمع فضلای مجمع نمایندگان قم فرمودند: حفظ نظام با انقلابی بودن طلاب حفظ خواهد می شود و از این که طلاب فعال در طرح هجرت در بطن مردم قرار دارند مقدمه و طلایه این بحث هستند.

 

حجت الاسلام حسامی افزود: طلاب در هجرت در بحث انتخابات و جذب طلبه برای حوزه های علمیه منطقه تلاش و اهتمام زیادی دارند.

 

معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه کاشان همچنین از فعالیت 23 مبلغ در طرح امین، در مدارس آموزش و پرورش کاشان خبر داد و افزود: طلاب در طرح امین که جزء طرح هجرت در مدارس هستند، هر طلبه در یک مدرسه و از 7 صبح تا ظهر  فعالیت دارد.   

 

حجت الاسلام حسامی یاد آور شد: هر روحانی و طلبه در طرح هجرت حداقل یکسال باید در منطقه تبلیغی خود حضور داشته باشد اما برخی از آنها به دلیل تقاضای مردم بیش از 5 سال است در منطقه تبلیغی خود حضور دارند.

 

به گفته وی، طلاب حاضر در طرح هجرت شهرستان کاشان همه از پایه 10 به بالا هستند و سطح را گذرانیده و همه ساله در دروه های آموزشی تحصیل غیر حضوری و ارتقای علمی و نشست های ماهیانه شرکت دارند.

 

معاون تبلیغ مرکز حوزه علمیه کاشان در ادامه با بیان این که طلاب و روحانیان حاضر در طرح هجرت کاشان از سراسر کشور هستند یادآور شد: سعی شده است بیشتر از طلاب و روحانیان بومی منطقه در این طرح استفاده شود./1307/202/ب1

ارسال نظرات