۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۹۵۸
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی:

اعطای وام ازدواج به طلاب در آینده‌ای نزدیک کلید می‌خورد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شهیدی پور با اشاره به درخواست طلاب مبنی بر افزایش مبلغ وام ها، گفت: افزایش سطح وام در دستور کار هیأت مدیره قرار دارد و امیدواریم به زودی سطح وام پرداختی افزایش پیدا کند و همچنین یکی دیگر از برنامه های هیأت مدیره اعطای وام ازدواج به طلاب است که این مورد نیز به زودی تصویب خواهد شد.
صندوق قرض الحسنه دفتر تبليغات اسلامي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی شهیدی پور، مدیر عامل صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی به همراه جمعی از اعضای هیأت مدیره این صندوق پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

 

حجت الاسلام شهیدی پور در این دیدار با اشاره به تاریخچه تشکیل صندوق قرضه الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: این صندوق در سال 59 با دستور مستقیم و سرمایه امام راحل برای حل مشکلات مالی طلاب احداث شد و از همان زمان با حمایت مراجع منابع خوبی را جمع کرده و خدمات رضایت بخشی را به طلاب ارائه داد.

 

وی ادامه داد: افتخار مجموعه صندوق این است که 35 سال به طلاب وام می‌دهد و تاکنون هیچ گونه اضافه‌ای بر وام نگرفته است و جریمه تأخیری که در دیگر بانک ها رایج است در این صندوق وجود ندارد و حتی هزینه پرداخت وام که همه مراجع شرعیت آن را قبول دارند نیز در این مجموعه اخذ نمی شود و به همین دلیل برکت قرض‌الحسنه را امروز به چشم می بینیم.

 

مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که مراجع معظم، صاحبان اصلی این صندوق هستند، یادآور شد: ما طلاب عزیز را ولی نعمت خود می دانیم و سعی کرده‌ایم با وجود محدود بودن منابع خدمات خوبی در حد توان به آن‌ها ارائه کنیم و قصد داریم خدمات خود را گسترش داده و به مناطق محروم مثل طلاب سیستان و بلوچستان نیز وام هایی را اعطا کنیم.

 

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های این صندوق، ابراز داشت: صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی در 10 سال گذشته مبلغ 360 میلیارد تومان وام را به 174 هزار نفر از طلاب داده است و در سال گذشته نیز حدودا به 20 هزار نفر مبلغ 67میلیاد وام اعطاء شد که میانگین وام های اعطایی از یک تا سه میلیون تومان بوده است.

 

حجت‌الاسلام شهیدی‌پور با اشاره به درخواست طلاب مبنی بر افزایش مبلغ وام‌ها، عنوان کرد: افزایش سطح وام در دستور کار هیأت مدیره قرار دارد و امیدواریم به زودی سطح وام پرداختی افزایش پیدا کند و همچنین یکی دیگر از برنامه‌های هیأت مدیره اعطای وام ازدواج به طلاب است که این مورد نیز به زودی تصویب خواهد شد./1330/202/ب2

ارسال نظرات