۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۳۸۱
آیت الله علما:

اقتدار سیاسی کشور مرهون قدرت دفاعی و نظامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به اینکه اقتدار سیاسی کشور مرهون اقتدار دفاعی و نظامی است، گفت: به برکت اقتدار نظامی کشور مسؤولان با صلابت سخن گفته و از هیچ قدرتی در جهان واهمه ندارند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم رژه روز ارتش صبح امروز همزمان با سراسر کشور با حضور امام جمعه کرمانشاه، استاندار و فرماندهان ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و اقشار مختلف مردم و بسیجیان برگزار شد.


آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در این مراسم ابراز داشت: ارتش همواره مردمی و مقتدر بوده و حتی در دوران انقلاب نیز ارتش با مردم بود، امام راحل (ره) نیز همواره مدافع ارتش بودند و این تیزبینی و نکته بینی تا جایی بود که در مقابل زمزمه های انحلال ارتش، روز ارتش را در 29 فروردین ماه پایه گذاری کرد.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اکنون تمام کشورهای دنیا به اقتدار و قدرت و شجاعت نیروهای نظامی ایران اذعان دارند و جرأت جنگ و نفوذ نظامی علیه کشور را ندارند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه حضور پر رنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی را نشانه انقلابی بودن ارتش دانست و گفت: 50 هزار شهید ارتشی در دوران دفاع مقدس نشانه مردمی بودن ارتش در ایران است و اکنون نیز شهدای مدافع حرم ارتشی مایه برکت و افتخار نظام هستند.


آیت الله علما خاطرنشان کرد: به برکت اقتدار نظامی موجود در کشور، مسؤولان با قدرت و صلابت سخن گفته و از هیچ قدرتی در منطقه و جهان واهمه ندارند.


وی بیان داشت: قدرت نظامی ایران 6 قدرت جهانی را پای میز مذاکره کشاند در غیر این صورت مستکبران جهان جنگ با ایران را به مذاکره ترجیح می دادند اما با مشاهده قدرت ایران در منطقه و جهان دیدند که توان مقابله نظامی با کشور را نخواهند داشت.


امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: اقتدار سیاسی کشور امروز مرهون اقتدار نظامی و دفاعی کشور است، این اقتدار و صلابت موجب شده که کشورهای غربی نیز مکررأ از نفوذ و قدرت ایران در منطقه سخن بگویند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ادامه داد: آمریکا به دنبال دستیابی به منافع خود در ایران قدم به خاک عراق و افغانستان گذاشت اما اقتدار دفاعی ایران آن ها را ناامید کرد و دست خالی گذاشت.


وی افزود: فرماندهان مقتدر ایران با شجاعت و قدرت اعلام کردند که کسی حق دخالت در امور کشور را نداشته و فرماندهان در برنامه ریزی های خود از کسی دستور نمی گیرند و این نشان دهنده بی اعتنایی آنها به دخالت ها و تنش های ایجاد شده از سوی آمریکا است.


آیت الله علما در پایان عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر اقتدار نظامی کشور تأکید دارند و امید است با حفظ و ارتقای این سیر صعودی شاهد اقتدار بیش از پیش کشور در منطقه و جهان باشیم./857/202/ب1

ارسال نظرات