۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۲۵۷۶۲
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان خطر نفوذ فرهنگی دشمن را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسأله در حال حاضر نفوذ فرهنگی است، گفت: نفوذ خطر فرهنگی از رخنه در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر است چرا که دشمن در صدد از میان بردن باورهای مردم کشور است.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار با رییس اداره ارشاد فریدونکنار با بیان این که باید تلاش کنیم تا افکار انقلابی را در میان همه ارگان‌ها ترویج داده شود، گفت: همه ادارات و نهادهای دولتی باید افکار انقلابی را تبلیغ کنند و به دنبال گسترش اسلام ناب محمدی(ص) باشند.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسأله در حال حاضر نفوذ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: نفوذ خطر فرهنگی از رخنه در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر است چرا که دشمن در صدد از میان بردن باورهای مردم کشور است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این‌که مبارزه جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ باورها بود، تصریح کرد: با ایجاد امنیت و مصونیت فرهنگی جوانان کشور را بیمه کنید.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به بحث مطالعه و کتابخانه‌ها، خاطرنشان کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام پیروانش را به مطالعه اسلام دعوت نکرده است.

 

امام‌جمعه فریدونکنار با تاکید بر این‌که باید زمینه گرایش به مطالعه را در جامعه فراهم کنیم، تصریح کرد: از موازی‌کاری و عدم نوآوری در فعالیت‌ها پرهیز شود، هنری مناسب است که ارزش‌های اصیل را در جامعه بیشتر کند و مشکل‌های فرهنگی را کاهش دهد.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل فرهنگی گفت: متأسفانه شاهد بی توجهی نسبت مسائل فرهنگی در کشور هستیم و این مسأله نگران کننده است.

 

وی با بیان این که واژه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی همواره در بیان رهبر انقلاب جزء دغدغه های اساسی است و این نشان از توجه ویژه ایشان به این مقوله مهم در جامعه اسلامی دارد، افزود: مسؤولان نباید به راحتی از کنار مباحث فرهنگی گذر کنند.

 

امام جمعه فریدونکنار با تأکید بر این که فرهنگ دینی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تولیدات فرهنگی سالم در کشور مورد حمایت قرار گرفته و ترویج شود.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: این که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده» این نشان از عمق ضعف فرهنگی در کشور دارد که باید اصلاح شود.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که برنامه های فرهنگی ما در کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: نباید شاهد مسائلی در کشور باشیم که با مبانی اسلامی و انقلابی ما در تضاد است.

 

وی با اشاره به نگرانی های فرهنگی مقام معظم رهبری، افزود: فرهنگ دینی در جامعه اسلامی باید آنچنان دارای قوت باشد تا در شرایط سخت و بحرانی بتواند دغدغه های دلسوزان نظام را برطرف سازد. 

 

حجت الاسلام جلالی بستر فرهنگ را خانواده عنوان کرد و بیان داشت: ‌به جز خانواده بسیاری از فضاها و نهادها در شکل دهی به فرهنگ صحیح عمومی نقش بسزایی دارند و در این میان نقش خانواده از همه بیشتر است، اما نباید از مقاوم سازی فرهنگ خودی غافل شد.

 

وی استفاده از محتوای غنی فرهنگ اسلامی را بهترین راه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ دینی آرامش و امید را در جامعه تقویت می کند، تصریح کرد: دین مبین اسلام در همه ابعاد زندگی اعم از مادی و معنوی برنامه دارد وهیچ نقطه مبهمی در آن وجود ندارد و این گستردگی باید در جامعه ترویج شود./950/202/ب1

ارسال نظرات