۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۲۵۸۰۳
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

تربیت 10 هزار حافظ قرآن سهم اوقاف لرستان در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف لرستان با بیان این که سهم اوقاف استان در سال جاری تربیت 10 هزار حافظ قرآن است، گفت: این طرح را می توان با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و اجرایی استان اجرا کرد.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، ظهر امروز، در نشست مشترک با اعضای هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان گفت: حیات ابدی در پیروی از قرآن و اهل‌بیت(ع) و حرکت در مسیر آن‌ها است.

 

وی با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سهم امسال اوقاف لرستان در تربیت حافظان قرآن 10 هزار نفر است.

 

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که در عید امسال تعهد ما در راستای تربیت یک میلیون حافظ برداشته شده است، افزود: به دستور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال جاری طرح تربیت حافظان قرآن ادامه دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری سه برنامه قرآنی در اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: این برنامه های قرآنی از سال 89 تاکنون اجرا شده‌اند و استان لرستان در این زمینه به خوبی ایفای نقش کرده است.

 

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: طرح آرامش بهاری، محافل انس با قرآن و طرح ملی تربیت حافظان قرآن از برنامه های مهم اوقاف است، محافل انس با قرآن در دهه فجر، ماه‌ رمضان، محرم و صفر برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه با بیان این که در هر شهرستان لرستان حداقل یک محفل انس با قرآن در امامزادگان برگزار می شود، تصریح کرد: در برگزاری این محافل افزون ‌بر حضور قاریان ملی، از قاریان مصری نیز دعوت می شود.

 

وی افزود: طرح آرامش بهاری نیز از 28 اسفند ماه تا پایان نیمه نخست فروردین‌ ماه در امام زادگان شاخص استان با حضور مبلغان بومی و غیر بومی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با بیان این که طرح ملی تربیت حافظان قرآن از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می شود، افزود: این طرح دستاورد دستگاه‌های فرهنگی و متولی قرآنی همچون ارشاد اسلامی، تبلیغات، بنیاد شهید، آموزش و پرورش و اتحادیه مؤسسات قرآنی است.

 

وی با اشاره به عملیاتی شدن طرح تربیت حافظان قرآن در لرستان یادآور شد: در این راستا 270 مربی قرآن از سوی اوقاف لرستان برای گذراندن دوره راهی استان قم شده و آموزش های لازم را دیده اند.

 

مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی برای به نتیجه رسیدن یک طرح عنوان داشت: باید به‌ صورت منسجم حرکت کنیم و طرح‌های مشترکی همچون مسابقات قرانی را که همه دستگاه‌ها جداگانه انجام می دهند، باید با همکاری و هم‌ فکری یکدیگر صورت گیرد.

 

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که اوقاف و امور خیریه متولی مباحث عمرانی مساجد و سازمان تبلیغات متولی مباحث تجهیزات، عالم و خانه عالم است، افزود: باتوجه به این ‌که تولیت اماکن مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها با اوقاف و امور خیریه است، باید به‌صورت صددرصد در اختیار قرآن باشند.

 

وی در ادامه از بازسازی قبور شهدا در جوار امامزادگان خبر داد و گفت: بازسازی قبور شهدا در جوار امامزادگان ‌از کارهایی است که اوقاف و امور خیریه به ‌صورت خودجوش و بدون درخواست بنیاد شهید انجام می‌دهد.



حجت الاسلام خاکباز با بیان این که شهدا قرآن ناطق هستند، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری شهدا به عنوان امامزادگان عشق هستند و هر فردی خلاف حرکت شهدا و قرآن حرکت کند، مورد لعن ابدی است./9459/202/ب1

ارسال نظرات