۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۳۲۵۹۰۴
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی:

مهم‌ترین مسأله در نگاه رهبر انقلاب بحث فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی گفت: مهم‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب بحث فرهنگ و در بین آن بحث حرکت‌های قرآنی است.
حسن محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی در نشست بررسی میزان تحقق حمایت دولت از مجموعه‌های قرآنی با حضور سید علی سرابی قائم مقام عالی قرآن و رییس هیأت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور که عصر سی و یکم فروردین ماه در اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه فرهنگ و در دل آن بحث بخش قرآنی، گفت: توجه به حرکت‌های قرآنی خودجوش در امور قرآنی و فرهنگی جزء اصلی‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است که متاسفانه به دلیل کم بودن حمایت‌ها هنوز چشم انداز 10 میلیون قاری و حافظ قرآن کریم در کشور محقق نشده زیرا این امر در وهله‌ مادی نیاز به تخصیص بودجه به مبلغ یک هزار میلیارد تومان در سال برای پانزده سال آینده می‌باشد در حالی‌که بودجه سال گذشته نیز که شامل دویست میلیارد تومان بود با تاخیر بسیار پرداخت شد.

 

وی ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، اقتدار اصلی نظام اقتدار فرهنگی است و فرهنگ همانند هوایی است که تنفس می کنیم و با استعانت از همین فرمایش دولت و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با حمایت‌های مادی و معنوی در تحقق رسیدن به چشم اندازها همراهی کنند.

 

محمدی افزود: کمک دولت فقط منوط به بحث مادی نیست و مشارکت تشکل‌های قرآنی و اتحادیه در مراکز تصمیم گیری و قانون کذاری در این رابطه می تواند گام بسیار موثری را در حمایت و کمک به تشکل ها بردارد تا مشکلات موجود نیز به صورت یکپارچه و عادلانه برطرف شود.

 

در ادامه سید علی سرابی قائم مقام عالی قرآن و رییس هیأت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به الزام حمایت از حرکت های خودجوش مردمی در امور قرآنی، گفت: حمایت از حرکت‌های مرمی جزء ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید از سوی مسؤولان پیگیری شود تا مانعی در مسیر بالندگی مردمی ایجاد نشود.

 

وی ابراز کرد: یکی از مصادیق حمایت دولت می‌تواند پیشنهاد و تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی باشد که به موجب آب اشخاصی که فعالیت‌های قرآنی دارند بتوانند همانند فعالان در حوزه بسیج از قانون کسر خدمت دوران سربازی استفاده کنند که این امر می تواند سبب استقبال بسیار جوانان از تشکل های قرآنی شود.

 

سرابی درباره ارزیابی حمایت‌ها گفت: ایجاد بستری مناسب در جهت تسهیل اموری مانند؛ بیکه، قوانین کار و بحث مالیات می تواند کمک شایانی به موسسات نماید زیرا در سال گذشته به خاطر مشکلات مالی بسیاری از تشکل های قرآنی سال سختی را پشت سر گذاشتند.

 

وی همچنین درباره جایگاه اتحادیه در تشکل های قرآنی بیان کرد: اتحادیه پل ارتباطی میان تشکل‌ها و مسؤولان است تا مشکلات را منعکس کرده و با رعایت عدالت در برطرف کردن آنها قدم برداد همانطور که همایت از اتحادیه همایت از موسسات است.

 

همچنین در بخش پرسش و پاسخ این نشست محسن محمدی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی برنقش تعاملات خبرگزاری های بخش حوزه و موسسات اتحادیه و تاثیر آن گفت: در چند ماه اخیر و با افتتاح بخش خبرگزاری در اتحادیه، خبرگزاری ها تامل بسیار خوبی داشته اند که پیش از این یکی از خلأهای بخش حوزه به شمار می‌رفته است که این تامل می‌تواند فتح البابی در برطرف کردن این خلأ باشد./9599/202/ب1

ارسال نظرات