۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۲۳۷۱۵

آغاز مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت 8 صبح امروز همزمان با سراسر کشور در خوزستان آغاز شد.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز شد.

 

در استان خوزستان که 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد 10 نماینده در مرحله اول انتخابات که 7 اسفند 1394 برگزار شد مشخص و 8 نماینده دیگر امروز در دور دوم انتخابات مشخص خواهند شد.

 

در مرحله دوم انتخابات استان خوزستان 16 نامزد انتخاباتی در 6 حوزه انتخابی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و 8 نماینده به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت و از این میان حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با 6 نامزد راه یافته به مرحله دوم بیشترین نگاه ها را به خود معطوف ساخته است.

 

در این مرحله 136 نامزد راه یافته از سراسر کشور به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و از این میان 68 نماینده به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

 

مرحله دوم انتخابات افزون بر خوزستان در استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، مازندران، گیلان، زنجان، ‌گلستان، همدان، یزد، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ‌کردستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، بوشهر، چهار محال و بختیاری، لرستان و هرمزگان برگزار می شود.

 

گفتنی است، بر اساس قانون انتخابات، اشخاصی كه در مرحله اول انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شركت نکردند، مي توانند در مرحله دوم انتخابات شركت کنند؛ همچنین افراد شرکت کننده در مرحله اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي در مرحله دوم تنها در حوزه انتخابيه مرحله اول مي توانند، رأی دهند./9456/202/ب2

ارسال نظرات