۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۲۳۸۴۷
آیت الله علم الهدی:

۲ سال مذاکره و برجام بی نتیجه ماند/ کارگران در خط مقدم استکبارستیزی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دو سال فعالیت عزیزان ما در عرصه هسته ‌ای با این هدف که شاید با تنش زدایی در روابط بین الملل بتوانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، با افزایش دشمنی دشمن، بی‌نتیجه ماند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته کارگر، این قشر را در خط مقدم «استکبار ستیزی» دانست و ضمن یادآوری تعبیر امام راحل که «آمریکا به اسلام سیلی زده است»، گفت: دو سال فعالیت عزیزان ما در عرصه هسته ‌ای با این هدف که شاید با تنش زدایی در روابط بین الملل بتوانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، با افزایش دشمنی دشمن، بی‌نتیجه ماند.

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: دو سال همه دستگاه ‌ها همت خودشان را صرف مذاکرات کردند اما بعد از مذاکرات دشمنی آمریکا بیشتر شده است. برجام نتیجه نداد و ثابت شد این سیاست حلال مشکلات ما نیست، اینکه فکر کنیم با تنش ‌زدایی بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم قابل حل نیست، استکبارستیزی اصلی است که امام(ره) در انقلاب قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه دولت و مجلس به ابتکار کارگر ایرانی اظهار کرد: برادران کارگر ببینید دشمن با ما چه می‌کند؟ غیرت شما کارگران دلاور باید در عرصه اقتصاد به فریاد کشور برسد و در این جبهه نیز باید اسلام بر کفر توسط شما به پیروزی برسد.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیاری از فناوری ‌های کشورهای پیشرفته دنیا بالاتر از صنعت موشکی و نانو و ماهواره نیست و همه این ‌ها را قشر کارگر ما با استعداد به‌ وجود آورده است؛ این واقعیت را مدیران اجرایی ما باید ببینند و ابزار کار را فراهم کنند.

 

وی توجه نمازگزاران را به تأکیدات رهبر معظم انقلاب روی مسأله پرهیز از واردات بی رویه کالا جلب کرد و افزود: اگر در و دیوار کشور به روی بازار خارجی بسته شود این بازار 80 میلیونی جوابگوی تمام دستاوردهای کارگری ما است، این قراردادهایی که بسته شده همه مصرفی است و همه تصاحب بازار کشور ما است و باید در این‌ها دقت می‌کردیم و بر مبنای اقتصاد مقاومتی قرارداد بسته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که رهبر انقلاب کارگران را «ستون فقرات اقتصاد مقاومتی» نامیده اند، خاطرنشان کرد: این تعبیر رهبری تحلیل دارد؛ این کارگران هستند که اقتصاد کشور را راست نگه می ‌دارند. اصل اولیه اقتصاد مقاومتی توجه به داخل است و سیاست های آن جز با توجه به کارگر دایر نمی ‌شود.

 

آیت الله علم الهدی سپس به نقش نیروهای انتظامی و امنیتی کشور در تحقق کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مشکل ما در فرهنگ و اقتصاد، ضعف در عملیات اجرایی است، سازندگی فرهنگی، پدافند فرهنگی می ‌خواهد و این جز با نیرو و محور اقتدار نظام اجرایی نمی ‌شود.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مخصوص مجامع اقتصادی نیست، نیروی انتظامی و دستگاه ‌های امنیتی و اطلاعاتی باید ورود کنند و جلوی آفات اقتصاد مقاومتی مثل واردات نامشروع و قاچاق کالا را بگیرند.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به ضرورت مبارزه با اقدامات غیرمجاز فرهنگی که به اقتصاد مقاومتی آسیب وارد می کند، اظهار کرد: دیروز یکی از معاونان وزارت ارشاد درباره کتب و مطبوعات با من صحبت کرد، ایشان می ‌خواست بگوید حداکثر مراقبت را در جواز نشر انجام دادیم، گفتم شما زحمت کشیدید اما مشکل ما جواز شما نیست، مشکل ما طمع ‌ورزی برخی ناشران است، وقتی کتاب غیرمجاز را به چند برابر قیمت می ‌فروشد، این ناشر فکر کیسه و پول خود را می‌کند، مشکل ما در مسائل اجرایی است. اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل فراهم می ‌شود./202/820/ب1

ارسال نظرات