۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۲۴۱۰۸
استاد حوزه و دانشگاه:

افکار و اندیشه های شهید مطهری منشوری برای همه جوامع بشری است

استاد حوزه و دانشگاه، استاد شهید مطهري را الگويی فکري براي نسل امروز جامعه به ویژه طلاب و روحانیان دانست و گفت: استاد شهيد توانست ايمان ديني را به گونه اي ارائه كند كه از هر جهت پاسخگوي معضلات بشر عصر كنوني باشد.
رییس ستاد دهه غدیر کشور 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در مراسم تجلیل از اساتید و طلاب مدارس علمیه ساری که در امامزاه یحیی(ع) این شهر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری با بیان این که همه مكاتب بشري و اديان آسماني بر كسب علم و دانش تأكيد دارند و پيشرفت و ترقي در مسير علم را افتخار آميز مي‌شمرند، گفت: بدون ترديد دين مبين اسلام بيش از هر دين و آيين ديگري به علم بها داده و انسان‌ها را به تعليم و تعلم فراخوانده است. 

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که ده‌ها آيه در قرآن كريم و صدها حديث در مجموعه ارزشمند سخنان اهل بيت(ع) در بيان اهميت جایگاه علم و آموزش و مذمت جهل و آثار آن وجود دارد، افزود: با نگاهي گذرا به اين مجموعه گرانسنگ و مقايسه آن با ديگر مكاتب، مي‌توان دريافت كه هيچ مكتبي همانند دین مبین اسلام اين همه توصيف و تأكيد، آن هم با اين مضامين بلند و نوراني در باره علم ندارند.


رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که اسلام علم را به عنوان يك واژه مقدس در جهت رشد، تعالي و سعادت بشر به خدمت مي گيرد، تصریح کرد: اسلام علم را نوري مي داند كه خدا در قلب بندگانش قرار مي دهد به همين دليل است كه خداوند متعال در قرآن كريم، تعليم سحر و جادو را شيطاني و باطل معرفي كرده است؛ زيرا سحر انسان ها را در مسير توحيد پيش نمي برد و از نورانيت الهي برخوردار نيست و دانشي شيطاني است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه استاد شهید مطهری، گفت: اندیشه و افکار متعالی آن شهید بزرگوار همواره و برای همه نسل ها زنده و پویا است.

 

وی با بیان این که منافقان و دشمنان اسلام و انقلاب از اندیشه و افکار چنین شخصیت های والا مقامی در کشور رنج می بردند، افزود: اندیشه و افکار متعالی آن شهید موجب شد تا گروه نفاق ایشان را به شهادت برساند.

 

استاد حوزه و دانشگاه يکي از ويژگي هاي استاد شهيد مطهري اين است که استاد در نقطه تلاقي روشنفکري و دينمداري ايستاده و حلقه اي ميان سنت و مدرنيسم و الگويي مناسب براي ارزش هاي فکري و باورهاي ديني ايجاد کرد.

 

وی استاد شهید مطهري را الگويی فکري براي نسل امروز جامعه به ویژه طلاب و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: استاد شهيد توانست ايمان ديني را به گونه اي ارائه كند كه از هر جهت پاسخگوي معضلات بشر عصر كنوني باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، آثار و تأليفات استاد شهيد مطهري را بهترين الگوي براي طلاب حوزه هاي علميه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب بايد با بررسي سيره علمي و عملي اين روحاني ارزشمند آن را الگوي خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که جامعيت شخصيت استاد مطهري بيشتر از آن است كه بتوان او را به راحتي شناخت و شناساندن او نيز آسان نخواهد بود، ادامه داد:  روزگار ما به شناخت اسوه هايي چون شهيد مطهري به شدت نيازمند است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور در ادامه سخنان خود با بیان این که مروجان تعليم و تربيت اسلامي در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، گفت: اگر تعليم و تربيت صبغه الهي داشته باشد بي زوال خواهد بود در غیر این صورت نمی توان به رسیدن به قله های سعادت و تعالی حقیقی امیدوار بود.

 

وی شبهه افكني را تهديد بزرگی براي نسل امروز دانست و افزود: با گسترش و تقويت افكار انديشه هاي شهيد مطهري كه برگرفته از مباني اسلامي است مي توان نسل نوجوان را از اين تهديد بزرگ حفظ كرد.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به نقش و جايگاه معلم در اسلام افزود: معلمان ادامه دهنده راه و مسیر پیامبران الهی بوده و به همین دلیل از جایگاه ارزشمندی در جامعه دینی برخوردار هستند.

 

وی با بیان این که مهم ترين رسالت نظام تعليم و تربيت به عنوان زيربناي توسعه و تحولات اجتماعي، تربيت نسل هاي متفكر، مستقل، پرسشگر، خلاق و در عين حال متخلق به آداب و ارزش هاي اسلامي است، بیان داشت: آموزش و پرورش يكي از اثرگذارترين و فعال ترين نهادهای اجتماعي است كه جامعه را به سوي سرچشمه های اعتلا، پيشرفت و بالندگي رهنمون مي سازد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که رسالت همه پیامبران از آدم تا خاتم هدایت مردم بود که این رسالت را با صبر و حوصله انجام می‌دادند، گفت: معلمان  ادامه دهنده راه پیامبران هستند و باید با صبر، دانش آموزان یعنی همان آینده سازان جامعه را هدایت کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات