۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۲۲۴

ترجمه فارسی دانشنامه «امام امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب» در شهر آفتاب رونمایی می‌شود

ترجمه فارسی دانشنامه «امام امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام» از سوی مجمع جهانی شیعه‌شناسی منتشر شد، این اثر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.
دانشنامه «امام امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب علیه السلام»

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشنامه «امام امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام» اثر علامه مرحوم باقر شریف القرشی به همت سید محمد صالحی به فارسی ترجمه و از سوی مجمع جهانی شیعه‌شناسی منتشر شد. این اثر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

 

 

دکتر آیت پیمان، مدیر این مجمع درباره انتشار این اثر گفت: این کتاب ترجمه بسیار باارزش موسوعه «الامام‌ امیرالمومنین» به زبان عربی و تالیف مولف فقید مرحوم علامه محقق باقر شریف القرشی است که عمر پر برکت خود را در نجف اشرف به تحقیق و پژوهش و ارائه کتاب‌های ارزشمند در زمینه زندگی‌نامه اهل بیت عصمت و طهارت و بیان جایگاه والا و باعظمت ایشان در نظام هستی و ابعاد حیات آن ذوات مقدسه صرف کرده است.

 

وی افزود: این اثر در 12 جلد ترجمه و در دست چاپ قرار دارد. در جلد نخست از این دانشنامه می‌توان موضوعات مهمی را به‌طور تحقیقی و مستند مشاهده کرد که از آن‌جمله می‌توان به بیان چگونگی ولادت منحصر به‌فرد امیرالمومنین علیه السلام در خانه خدا، چگونگی نامگذاری حضرت علی علیه السلام، القاب حضرت، پرورش حضرت علی علیه السلام به‌دست رسول خدا، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به‌فرد امیرالمومنین علیه السلام، امیرالمومنین علیه السلام در آیینه کتاب خدا، بیان جایگاه امیرالمومنین در قالب روایات اهل بیت علیه السلام و جایگاه و خدمات حضرت علی علیه السلام در چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد./998/د102/ق

 

منبع: مجمع جهانی شیعه‌شناسی

ارسال نظرات