۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۲۴۲۷۵

عظمت کار علمی شهید مطهری بعد از شهادت ایشان نمایان شد

آیت الله هادوی تهرانی در درس خارج خود با اشاره به 12 اردیبهشت ماه به عنوان روز معلم خاطر نشان کرد: کار علمی استاد مطهری بعد از شهادت وی شناخته شد.
هادوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی در درس خارج خود با اشاره به 12 اردیبهشت ماه به عنوان روز معلم خاطر نشان کرد:کار علمی استاد مطهری بعد از شهادت وی شناخته شد.

 

وی افزود: روز شهادت شهید مطهری خاطرۀ تلخی را برای مردم ایران به جا گذاشت. در سحرگاه روز شهادت من به یاد دارم که صبح آن روز در مسیری می رفتم که آن مسیر همان منزلی بود که شهید مطهری شب قبل آنجا بود و و من آن لحظه اطلاع از جریان نداشتم. وقتی من به محل شهادت ایشان رسیدم، هنوز بخشی از خون ایشان و تکه هایی از بدن ایشان روی زمین بود؛ البته جنازه ایشان را برده بودند.

 

آیت الله هادوی اظهار داشت: در طول سال های طولانی که شهید مطهری فعالیت علمی داشتند، خیلی در میان مردم شناخته نشده بودند و عمدتاً بعد از شهادت ایشان کار علمی شان شناخته شد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: خدا خواست کار علمی و زحماتی که شهید مطهری در طول سال های زندگی خود کشیده بودند برکت پیدا کند و یکی از منابع مناسب برای مطالعات اسلامی باشد. چرا که مطالب ایشان به زبان ساده بیان شده است.

 

وی گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از مطالبی که در سطح عمومی و حتی در سطح خصوصی عرضه می شود مبتنی بر یک مطالعه و دقت در مسائل اسلامی نیست و بسیار سطحی است. برخلاف مطالب شهید مطهری که پر است از مطالب نو که مبتنی بر دقت های علمی و مطالعات عمیق و بر خاسته از تسلط بر منابع و مبانی است.

 

آیت الله هادوی عنوان داشت: جریانی که مقابل شهید مطهری ایستاد و او را به شهادت رساند، یک جریان طلبگی بود؛ فرقان توسط یک طلبه ای تشکیل شده بود و آن طلبه هم به اصطلاح خودش یک آدم نوآوری بود و اصلش برای ایجاد ترور کردن نبود، اما با انحرافات فکری به این نقطه منتهی شد .

 

استاد درس خارج خاطرنشان کرد: روز 12اردیبهشت جنبه مهمی که دارد مخصوصا برای حوزویان اینکه دانسته شود استاد مطهری نماینده چه تفکری بود تا همان تفکر در جامعه ادامه داشته باشد؛ تفکری که امام(ره) بر آن تاکید داشت.

 

وی تصریح کرد: پیام شهادت استاد مطهری برا حوزه و طلبه ها این است که راه درست همین است که ایشان رفت.

 

آیت الله هادوی در پایان گفت: روز 12 اردیبهشت باید روز بزرگداشت تفکر منطقی و معتدل در جهان اسلام باشد و این تفکری است که ما حمایت می کنیم و امام آثار نمایندۀ این تفکر را صد در صد تایید کرد./1325/پ203/ج

 

ارسال نظرات