۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۲۴۲۷۶
مدیر مدرسه علمیه الزهرا:

کتاب‌های شهید مطهری نقش مهمی در موفقیت‌های تبلیغی مبلغان دارد

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با بیان اینکه اگر طلاب بخواهند در عرصه تبلیغ دین مثمر ثمر باشند باید کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنند، گفت: کتاب‌های این عالم ربانی بر مبنای جامعیت دین و مبانی اسلامی نگارش شده است.
مطهری

معصومه سادات صادقی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم به معلمان و اساتید ارجمند، در پاسخ به این سوال که چرا شهید مطهری در بین مردم و علما مهم شد، گفت: در جواب این سوال دو احتمال وجود دارد اول اینکه آیا شهادت ایشان عامل شناخته شدن جایگاه رفیع ایشان در بین مردم شد و یا اینکه تفکر و اندیشه او موجب مهم شدنش در اذعان عمومی بود.

 

وی درباره نگاه و تفکر جامع‌نگر شهید مطهری، تصریح کرد: ایشان از همان ابتدای طلبگی دارای قدرت فکر و خلاقیتی مبتنی بر عقلانیت بود یعنی افزون بر اینکه عالم بود عالم و متعبد عقلانی نیز بودند.

 

صادقی درباره اینکه شهید مرتضی مطهری با مجهز ساختن خویش به علوم روز و نیز تحقیق درباره اسلام و تعالیم حیات بخش و فهم دقیق آن، در برابر انبوه تهاجمات و شبهات مختلف ایستادگی کرد و با منطق و استدلال به مبارزه با افکار الحادی، التقاطی و متحجرانه پرداخت، بیان داشت: ایشان افکار خود را در جامعیت مبانی دین اسلام متمرکز کرد و سپس اسلام را بدور از هرگونه تحریف و بدعت و کژاندیشی معرفی کرد و قلم خود را بر محور دین به تحریر در آورد بدین وسیله از خود نامی جاودانه و ماندگار در تاریخ باقی گذاشت.

 

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به شهادت ایشان، ابراز کرد: شهادت این عالم فرزانه موجب شد تا مردم بیشتر به ارزش و قیمت و زحماتی که این شخصیت برجسته و کم نظیر کشیده بود پی ببرند و قصد خبیثانه دشمن که ضربه زدن به پایه‌های نظام اسلام و انقلاب بود بر همگان آشکار شد.

 

وی درباره اینکه شهید مطهری از سوی گروه منافق سیاسی ـ مذهبی فرقان به شهادت رسید، اظهار داشت: گروهک فرقان منافقانی بودند که در دهه 50 به سر کردگی اکبر گودرزی فعالیت خود را آغاز کردند هر چند آنان تفسیر قرآن می‌کردند اما تفسیر آنان مبتنی بر نگاه ماتریالیسم بود.

 

صادقی ادامه داد: زمانی که استاد مطهری متوجه این بدعت‌گذاری‌ها و انحرافات شد از تفاسیر آنان برآشفت و در جلسات و نوشته‌هایشان به مبارزه با افکار و آرای آنان تحت عنوان ماتریالیسم پرداخت و از آنان تحت عنوان ماتریالیسم منافق یاد کرد که همین یکی از دلایل ترور وی از سوی گروه فرقان شد.

 

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به اینکه گروه فرقان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید مطهری را به عنوان مغز متفکر انقلاب در پایه گزاری حکومت اسلامی می‎دید، گفت: آنان گزینه‌ها و شخصیت‌هایی را که می‌توانستند در پایه گذاری حکومت اسلامی نقش آفرین هستند ترور می‌کردند که در نهایت ایشان به دست همین گروهک منافق به شهادت رسید.

 

وی درباره اینکه طلاب چگونه می‌توانند شهید مطهری را الگو و سرمشق خود قرار دهند، تاکید کرد: در گفتار عالمان و بزرگان نسبت به بیانات و کلام شهید مطهری نکات بسیار کلیدی و کارگشا وجود دارد برای مثال امام راحل شهید مطهری را به عنوان یک متفکر دین شناس مومن معرفی می‌کند.

 

صادقی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند امروز جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان و کارگران اگر می خواهند در زمینه دین اسلام تعمق داشته باشند و جواب سوالات دینی خود را پیدا کنند باید به کتاب‌های شهید مطهری رجوع کنند.

 

مدیر مدرسه الزهرا(س) با اشاره به دوره طرح بینش مطهر، عنوان کرد: طرح بینش مطهر مسیری بود که آیت الله مهدوی کنی(ره) بنا نهاد تا تفکر این شهید والامقام در سطح جامعه گسترش و نهادینه شود و اگر طلاب بخواهند در عرصه تبلیغ دین مثمر ثمر باشند کتاب‌های شهید مطهری راهگشا بوده چرا که کتاب‌های این عالم ربانی بر مبنای جامعیت دین و مبانی اسلامی نگارش شده است./302/813/ب1

ارسال نظرات