۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۱۶۸
امام جمعه شهرری:

گسترش انقلاب اسلامی به منطقه اهداف آمریکا را به خطر می‌اندازد

امام جمعه شهرری گفت: مساله هسته‌ای، موشک و سپاه برای آمریکا بهانه‌ای بیش نیست ترس و مقابله آنان تنها با رشد و گسترش انقلاب در جهان است چرا که گسترش انقلاب اسلامی به منطقه اهداف آمریکا را به خطر می‌اندازد.
گسترش انقلاب اسلامی به منطقه اهداف آمریکا را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: عدل از اصول مذهب است.

 

وی افزود: اجرای عدالت با تقوا تضمین می‌شود اگر افراد یک جامعه با تقوا باشند قطعا عدالت در آن جامعه گسترش می‌یابد.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید سخن بگویید اما عادلانه؛ چرا که درستگویی و راستگویی شیوه عدالت است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی اضافه کرد: حضرت علی(ع) به فرزندش سفارش می‌کند حسین جان با دوست و دشمنت به عدالت رفتار کن؛ چیزی که سبب بی‌عدالتی می‌شود دوستی‌ها و دشمنی‌های بیجا است.

 

امام جمعه شهرری عدل را به معنای انصاف داشتن، ظلم نکردن و هر چیزی را در جای خودش قرار دادن دانست و گفت: اجرای عدل بخشی به مردم و بخشی دیگر به حکومت مربوط می‌شود ارسال انبیا از سوی خدا بدین سبب بود که عدل در جامعه جاری شود نه اعتدال، چرا که عدل و عدالت در راستای برطرف کردن نیازهای انسان است به همین دلیل ما باید به دنبال آن باشیم تا نیازهای جامعه را بیابیم تا آن را برطرف کنیم.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در خطبه دوم با دعوت مردم به تقوای الهی گفت: شعبان ماه رسول خداست و باید آن را گرامی داشت.

 

وی ابراز کرد: سپاه پاسداران از نهادهای انقلابی است که از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام تشکیل شد به همین دلیل می‌توان گفت سپاه فرزند انقلاب است.

 

امام جمعه شهرری درباره اینکه سپاه یک تشکل نظامی نیست، تاکید کرد: از وظایف تشکل سپاه در قانون اساسی حفاظت و صیانت از ارزش‌های انقلاب است تا مانع خطرات احتمالی بدان باشد.

 

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود؛ حضور سپاه در هشت سال دفاع مقدس و کنترل فتنه‌های داخلی مثل سال 88 از نمونه‌های بارز نقش مهم سپاه در کشور است.

 

وی با بیان اینکه چرا آمریکا نسبت به سپاه این همه دشمنی و بغض دارد، اظهار داشت: سپاه متن این انقلاب است و امام راحل فرمودند هر جایی که دشمن نسبت به شما بغض و کینه داشت بدانید که در آن مورد شما به درستی عمل کرده‌اید.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته، خاطر نشان کرد: در فرمایشات رهبری دو موضوع فرهنگی و بد عهدی آمریکا بسیار حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما تلاش آمریکا را در اسلام ستیزی و ایران ستیزی شاهد هستیم چرا که او تحمل مطرح شدن ایران را در جهان ندارد به همین سبب شیعه ستیزی را در رأس امور خود قرار داده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مساله هسته‌ای، موشک و سپاه برای آمریکا بهانه‌ای بیش نیست ترس و مقابله آنان تنها با رشد و گسترش انقلاب در جهان است چرا که گسترش انقلاب اسلامی به منطقه اهداف آمریکا را به خطر می‌اندازد و مانع آن می‌شود که دیگر کشورها همانند نوکر در خدمت آنان باشند./201/813/ب1

ارسال نظرات