۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۱۸۵
امام جمعه اردبیل:

ورود نیروهای آمریکایی به سوریه و یمن نشانه استیصال عربستان است

امام جمعه اردبیل ورود نیروهای آمریکایی به سوریه و جنوب یمن را نشان از استیصال عربستان در منطقه دانست و گفت: استیصال عربستان و امداد از آمریکا معلوم می کند که حرف نهایی در منطقه با پول و اسلحه زده نمی شود و اذناب آمریکا در تأمین اهداف استکبار جهانی در برابر ملت ها عاجزند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته بر لزوم توجه به فضیلت ماه شعبان تأکید کرد و خاطرنشان کرد: رجب و شعبان مقدمه رمضان المبارک و در حکم قرنطینه و سم زدایی برای بهره مندی از عنایات پروردگار متعال در ماه مبارک رمضان است.

 

وی افزود: صدقه و استغفار و روزه طبق روایات در تحصیل آمادگی جهت ورود به ماه رمضان تأثیری تمام دارد و ماه شعبان تنها ماهی است که صدقه در آن تا روز قیامت پرورش داده می شود.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به سوم شعبان، روز پاسدار به نقش سپاه در امنیت کشور و منطقه تاکید کرد و گفت: ملت در تمام شؤون خود مرهون ایثارگری ها و فداکاری های سپاه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مسؤولیت سپاه را طبق بیان قانون اساسی، پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و اصل و کیان نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: این مساله تکالیف وسیعی را فراتر از فعالیت های نظامی برعهده سپاه گذاشته است.

 

وی افزود: حضرت امام تعمدا روز سوم شعبان، روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را روز پاسدار اعلام کرد تا بیان کند که مسؤولیت این مجموعه متأثر از ارزش های برگرفته از فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی ما است و الگوگیری پاسداران از امام حسین(ع) است که با آزادگی و شجاعت، الگویی ماندگار از مقاومت در دفاع از دین جد خود بر جای گذاشت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین به مناسبت چهارم شعبان، روز جانبازان، تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام(ره)، جانباز همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک جا مانده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: جانبازان ما شهدای زنده ما هستند و عزت و اعتلای انقلاب اسلامی مدیون ایثار این عزیزان است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ورود نیروهای آمریکایی به سوریه و جنوب یمن، اظهار داشت: این نشان از استیصال عربستان در هر دو کشور با وجود صرف میلیاردها دلار و بکارگیری سلاح های پیشرفته و خطرناک ترین تروریست ها است.

 

امام جمعه اردبیل افزود: استیصال عربستان و امداد از آمریکا معلوم می کند که حرف نهایی در منطقه با پول و اسلحه زده نمی شود و اذناب آمریکا در تأمین اهداف استکبار جهانی در برابر ملت ها عاجزند و این ذلت بزرگی در وهله اول برای خود آمریکا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: آمریکا دیگر در جایگاه رهبری جهانی نیست که هرچه اراده بکند محقق شود و مسؤولان ما باید با توجه به این استیصال آمریکا دیپلماسی خود را تنظیم کنند و از موضع قدرت و عزت با آمریکایی ها تعامل نمایند و از تکرار عباراتی مثل انتظار می رود اجتناب کنند.

 

وی ادامه داد: در عرصه سیاست، استفاده از ادبیاتی مثل از آمریکا انتظار می رود جواب نمی دهد چرا که آنها دنبال منافع نامشروع خود هستند و به خاطر آن تیشه به ریشه ملّت ها می زنند./201/937/ب1

ارسال نظرات