۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۲۵۲۱۰
آیت الله علم الهدی:

قبول نداشتن «اسلام انقلابی» همان اعتقاد به اسلام آمریکایی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر کسی گفت «من اسلام انقلابی را قبول ندارم»، معنایش این است که او اسلام آمریکایی را قبول دارد، چرا که این تقسیم بندی را امام بزرگوار در تعریف اسلام ناب محمدی(ص) مشخص کردند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به ادعاهای مطرح شده درباره سخنان شهید مطهری مبنی بر مخالفت با «اسلام انقلابی» اشاره کرد و ضمن تأکید بر لزوم بازخوانی آثار ایشان باتوجه به شرایط آن زمان، به تبیین نظرات استاد مطهری پیرامون این مسأله پرداخت.

 

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در آن زمان گروه های الحادی و التقاطی وقتی بحث اسلام می شد، می گفتند «ما از اسلام انقلابش را قبول داریم و غیر از انقلابش بقیه چیزهایش را قبول نداریم.» اصلا پیدایش جریان التقاط منافقین بر اثر انحراف سازی جریان الحادی مارکسیسم از همین جا به وجود آمد و اسمش را گذاشته بودند اسلام انقلابی. استاد شهید در اینجا فرمودند «ما اسلام انقلابی نداریم؛ کسی که اسلام را می پذیرد، همه چیز اسلام را باید بپذید چون اسلام قابل تبعیض و تجزیه نیست.»

 

قبول نداشتن «اسلام انقلابی» یعنی اعتقاد به اسلام آمریکایی

وی جریان های لیبرال امروزی را ادامه دهنده راه منافقین دانست و افزود: اصطلاح «اسلام انقلابی» 30 سال پیش یک اصطلاح ضد ارزشی بود اما امام بزرگوار اصطلاح را عوض کردند. امام فرمودند ما دو تا اسلام داریم؛ یک اسلام آمریکایی و یک اسلام ناب محمدی(ص).

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: امام بزرگوار در صحیفه امام، جلد 21، در منشور روحانیت اسلام ناب را به «اسلام انقلابی» تعریف می کنند. می گویند «اسلامی که در آن اسلام انقلاب نباشد؛ اسلامی که در آن اسلام تحجر باشد؛ اسلامی که در آن اسلام ایستایی باشد و پویایی نباشد؛ اسلامی که در آن اسلام تسلیم در برابر توطئه ها و شیطنت‌های اقتصادی و سیاسی استکباری باشد، آن اسلام امریکایی است.»

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: امروز ما دوتا اسلام داریم؛ یک اسلام انقلابی، یک اسلام آمریکایی. اگر کسی گفت «من اسلام انقلابی را قبول ندارم»، معنایش این است که او اسلام آمریکایی را قبول دارد. چرا که این تقسیم بندی را امام بزرگوار در تعریف اسلام ناب محمدی(ص) مشخص کردند.

 

کاهش سرعت رشد علمی معلول افزایش ناهنجاری در دانشگاه ها است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نخستین رسالت معلمان را «پدافند فرهنگی و اخلاقی» خواند و گفت: اگر بنا شد فضای تعلیم و تربیت، یک فضای ناهنجار فرهنگی باشد، معلم نمی‌ تواند رسالت انسان سازی را در این اجرا کند. اگر در یک کلاس درس، پسری در کنار یک دختر جوان نشست و بوی عطر و ادکلن او در بینی این پسر جوان پیچید، در حالی که موی پریشان و قیافه ناهنجارش پیداست، این آقای معلم چطور می تواند از این دو جوان دو انسان بسازد؟

 

آیت الله علم الهدی با ابراز نگرانی از روند نزولی سرعت پیشرفت علمی در کشور، تصریح کرد: به هر مقدار که ناهنجاری در دانشگاه‌ها توسعه پیدا می کند، به همان میزان فرآورده‌ها و فرآیندهای علمی و فکری مجامع علمی ما دچار تنزل می شود. ما یک روزی در رتبه هفتم بودیم؛ روزی در رتبه دهم بودیم و الان رسیده ایم به رتبه بیستم الی سی ام.

 

بی حجابی یک آپارتاید جنسی است

امام جمعه مشهد مقدس با تصریح بر این که «دشمن چشم طمع به محیط دانشگاه دارد و میدان دانشگاه را برای تهاجم فرهنگی خودش انتخاب کرده»، خاطرنشان کرد: دانشجو بیگناه است. مقام‌ های مدیریتی دانشگاه بگردند آن پشتوانه حرکت ضد فرهنگی را پیدا کنند و شما دانشجویان عزیز با بصیرت کامل مراقب باشید که عمله جریان های آلوده و انحرافی بیرون دانشگاه نشوید.

 

وی تصریح کرد: بی‌حجابی آپارتاید جنسی است. این که یک بی حجاب می خواهد خودش را ملعبه و ابزار گذران جنسی یک مشت مرد هرزه قرار بدهد، این آپارتاید جنسی است. این فرد است که جنسیت و مسأله غریزه جنسی را ابزاری برای مطرح کردن خودش گرفته است.

 

تخطئه نیروی انتظامی مصداق بارز تبدیل منکر به معروف است

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «روزی خواهد آمد که منکر تبدیل به معروف شود»، اظهار کرد: اگر یک آدم متعصب غیرتمند دینی بیاید و بخواهد جلوی فساد بایستد، همه می گویند «ولش کن آقا؛ چه کار داری؟» این همانی است که پیامبر فرمودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تخطئه نیروی انتظامی پیرامون مبارزه با بدحجابی را از مصادیق تحقق حدیث مذکور دانست و گفت: جریان نیروی انتظامی غیرتمند دینی آمده و می‌گوید «من با مأمور می‌خواهم بیایم جلوی ناهنجاری فسق و فجور داخل اتومبیل ها و فساد در خیابان ها را بگیرم؛ آن‌وقت آقای مسؤول مملکت می گوید «چرا می خواهید این کار را بکنید؟ این کار سرکشی به زندگی مردم است.» آیا زندگی مردم در ماشین‌ها وسط خیابان، جلوی چشم زن و مرد مردم است./820/201/ب1

ارسال نظرات