۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۲۵۳
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

شهید مطهری نقش مهمی در احیای گفتمان دینی داشت

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تلاش های شهید مطهری در احیای تفکر اسلامی، گفت: شهید مطهری با بیان و قلم خود توانست بزرگ ترین نقش را در احیای گفتمان دینی داشته باشد.
حجت الاسلام سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، شامگاه گذشته در همایش بزرگ تبیین اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری که با حضور علما و مبلغان زنجان برگزار شد، با اشاره به تلاش های شهید مطهری در احیای تفکر اسلامی، گفت: شهید مطهری با بیان و قلم خود توانست بزرگ ترین نقش را در احیای گفتمان دینی داشته باشد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اندیشه های تبلیغی و نقش شهید مطهری در احیای اندیشه دینی در عصر خودش در دوره ای که ایشان وارد عرصه شد، با واقعیت هایی روبرو بود که ایشان با آسیب شناسی و نکته سنجی وارد عرصه شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان این که استاد مطهری در باطل کردن اندیشه های انحرافی نقش کلیدی به عهده داشت، تصریح کرد: اگر به دوره استاد مطهری برگردیم، در آن دوره دنیا با تحولات زیادی از جمله انقلاب کبیر فرانسه روبرو بود که این انقلاب به طور کلی وحی را کنار گذاشت و انسان را به جای خدا، عقل را به جای وحی و  اخلاق را به جای وجدان قرار داد که همه آنها نشأت گرفته از رنسانس و لیبرالیسم حاکم در آن دوره بود.

 

وی ادامه داد: دومین مصیبتی که شهید مطهری با آن مواجه بود اشتباهات و خیانت های اربابان کلیسا بود که آنان خیانت های بزرگی در حق وحی کردند.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به عدم تعهد مسؤولان کلیسا در عهد رنسانس،  گفت: بد عمل کردن اربابان کلیسا لطمه بزرگی به اسلام زد و یونان در آن عصر چون مهد تمدن بود هر اندیشه ای که از رم به آن می رسید، کلیسا مهر تأیید بر آن می زد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوره شهید مطهری اوضاع طوری بود که بیرون آوردن دین از زیر تهمت ها کار آسانی نبود؛ چرا که اشتباهات و خیانت های اربابان کلیسا سبب بد نامی دین و عدم اعتنای مردم به امر وحی شده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سومین چالش و جریانی که استاد مطهری با آن روبرو بود را انقلاب سوسیالیستی شوروی عنوان و تأکید کرد: سوسیالیست ها ماده و تجربه را جای خدا و وحی قرار دادند و این جریان به مرور دنیای اسلام را نیز فرا گرفت و بخشی از آفریقا، خاورمیانه، سوریه، یمن و فلسطین تحت نفوذ اندیشه های مارکسیستی قرار گرفتند.

 

وی در ادامه موج نفوذ ناسیونالیسم در کشور را مشکل دیگر زمان استاد مطهری خواند و گفت: از رد پای این جریان می توان به ظهور رضا خان در ایران، آتاتورک در ترکیه و ناصر در مصر اشاره کرد که ایدئولوژی این جریان شرقی و غربی بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان این که نخستین شرط برای علما و روحانیان زمان شناسی است، تصریح کرد: باید مواظب بود چرا که گاهی ضرر یک سخنرانی از نفعش بیشتر است و دنیای امروز نیز دنیای ارتباطات بوده و در یک آن، اخبار همان سخنرانی در کل دنیا منتشر می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به این که ندای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جهانی است، اظهار داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران یار تمام مظلومان و مسلمانان در دنیا بوده و این انقلاب بزرگ ترین انقلاب توحیدی است./202/949/ب1

ارسال نظرات