۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۲۵۳۴۶
امام جمعه شاهین دژ:

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم همکاری دولت و ملت است

امام جمعه شاهین دژ گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم همکاری دولت و ملت است و با شعار دادن راه به جایی نخواهد برد.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام نبی باقری، امام جمعه شاهین دژ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، تحقق اقتصاد مقاومتی را منوط به همکاری دولت و ملت دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی با شعار دادن راه به جایی نخواهد برد.


وی افزود: شعار امسال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است؛ این بدان معناست که ملت و مسؤولان باید اتحاد نظر داشته باشند و با اقدام مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی آن را عملی کنند.


حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در وهله اول باید جلوی قاچاق گرفته شده و سپس به کیفیت  تولیدات داخلی همت گماشته شود.


امام جمعه شاهین دژ یکی از دلایل عدم پیشرفت کشور در زمینه اقتصادی را عدم پایبندی به فرمایشات بزرگان عنوان کرد و گفت: ما در زمینه تحقیقات و فناوری هسته ای، موشک سازی و دفاعی در دنیا حرف اول را می زنیم اما در بحث اقتصاد اینگونه نیست.


حجت الاسلام باقری تصریح کرد: اگر امروز کارخانجات ما از نو راه اندازی شده و جلوی قاچاق گرفته شود، پیشرفت 100درصدی کشور نمایان می شود و مردم از پیشروی آن بهره مند خواهند شد.


حجت الاسلام باقری با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: اولا باید جلوی قاچاق گرفته شود و قدم بعدی بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی است.


وی در پاسخ به چگونگی بهره مندی حداکثری از ظرفیت تولیدات داخلی در حوزه های مختلف، اظهار داشت: تبلیغات از جمله ابزارهای مناسب برای افزایش خرید کالاهای ایرانی است، اگر کیفیت تولیدات داخل ارتقا یافته و تبلیغ مناسب صورت گیرد، مردم برای خرید اجناس ایرانی راغب می شوند./936/302/ب2

ارسال نظرات