۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۲۵۴۱۳
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود خراسان رضوی:

دهه مهدویت فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر با معارف مهدوی است

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی گفت: موضوع مهدویت ریشه در قرآن و سخنان اهل بیت(ع) دارد و دهه مهدویت فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر با معارف مهدوی است.
مهدویت

حجت الاسلام جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: موضوع منجی ریشه در کتاب های آسمانی دارد و همه انبیاء بشارت به منجی داده اند.

 

وی با بیان این که افضل اعمال انتظار فرج است، تصریح کرد: در واقع انتظار فرج در مرحله عمل باید از ما نور پیدا کند.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی اظهار کرد:  موضوع مهدویت ریشه در قرآن و سخنان اهل بیت(ع) دارد و ایام دهه مهدویت فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر با معارف مهدوی است.

 

وی با بیان این که در همین راستا و با توجه به نبود منابع معرفتی ویژه کودکان، امسال درسنامه مهدوی در بین مهدکودک های خراسان رضوی توزیع می شود، گفت: اين درسنامه ابتكار بنياد مهدويت خراسان رضوي است كه در سه جلد شامل يك جلد ويژه مربيان مهدكودك و دو جلد تحت عنوان  «شيرينتر از عسل» براي كودكان چاپ شده است.

 

وي بيان كرد: در مهدهاي كودك هيچ سرفصل مشخصي براي آموزش معارف مهدويت وجود ندارد، از این رو اين درسنامه در قالب 18 درس تهيه شده تا به مربيان نحوه آموزش معارف به كودكان را بياموزد.

 

مدير مركز تخصصي مهدويت با اشاره به نام هاي مصوب ايام دهه مهدويت از 23 ارديبهشت ماه جاري تا دوم خرداد، گفت: مهدويت و دعا، مهدويت و ولايت فقيه، مهدويت و ادب و هنر، مهدويت و صهيونيسم، مهدويت و رسانه، مهدويت و جهاد علمي و عقلانيت، مهدويت و جوان، مهدويت و سبك زندگي، مهدويت و خانواده، مهدويت و اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل، مهدويت و انتظار جهاني عناوين روزهاي اين دهه هستند.

 

وی با بیان این که معارف مهدويت ريشه در قرآن كريم دارد، بیان کرد: در منابع تفسيري شيعه 300 آيه مستقل قرآن پيرامون معارف مهدويت و در منابع تفسيري اهل سنت 500 آيه پيرامون اين بحث مطرح شده است.

 

وي ادامه داد: برادران اهل سنت به ظهور منجي عالم بشريت و زمينه سازي براي حضور حضرت ولي عصر(عج) باور دارند و در اين زمينه با شيعيان همراه هستند و فقط وهابيان در اين زمينه ديدگاه متفاوتي دارند كه اين ديدگاه مورد پذيرش اهل سنت نيست.

 

مدير مركز تخصصي مهدويت گفت: 6 هزار روايت در بحث معارف مهدويت وجود دارد كه بيشترين روايات از ائمه معصومين(ع) را شامل مي شود و اين روايات در كتاب هايي از جمله «منتخب الاثر» آيت الله صافي گلپايگاني جمع آوري شده است./934/302/ب2

 

 

ارسال نظرات