۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۲۵۶۱۲
معاون ستاد اقامه نماز کشور:

رویکرد ستاد اقامه نماز ترویج اقامه این فریضه الهی در بین کودکان و نوجوانان است

معاون ستاد اقامه نماز کشور گفت: امسال رویکرد و اولویت این ستاد ترویج اقامه نماز در بین کودکان و نوجوانان از طریق اجرای طرح‌هایی چون «مبین» و «امین» است.
مسعود دریس - معاون امور استان های ستاد اقامه نماز کشور

مسعود دریس، معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در سال جاری رویکرد و اولویت این ستاد ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در این راستا اجرای طرح‌هایی چون مبین و امین برای مهدکودک‌ها، مقاطع ابتدایی و نوجوانان پیش‌بینی شده است.

 

وی اضافه کرد: ستاد اقامه نماز کشور در بخش‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برای اقشار گوناگون مردم و جامعه پیش‌بینی کرده اما امسال رویکرد این ستاد به صورت ویژه متوجه مدارس است.

 

دریس با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین کودکان در مدارس ابتدایی و حتی پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه ستاد اقامه نماز اجرای طرح‌هایی چون مبین و امین را برای نوجوانان و جوانان در دستور کار دارد که در قالب‌های مختلفی ازجمله جشنواره، گردهمایی، نشست‌های صمیمانه و غیره اجرایی می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه طرح‌های ستاد اقامه نماز کشور برای همگانی کردن فرهنگ اقامه این فریضه الهی در دو بعد شخصی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: در بعد شخصی توجه به معنای نماز، حضور در مساجد و مصلاها، نماز اول وقت و مواردی از این قبیل می‌تواند به ترویج فرهنگ نماز در جامعه کمک کند.

 

دریس ادامه داد: اما در بعد اجتماعی ستاد اقامه نماز کشور برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه، برنامه‌هایی در راستای تسهیل امر نماز، دسترسی آسان همگان به نماز و مواردی چون ساخت نمازخانه‌های بین‌راهی، مساجد، تسهیل امور مرتبط با اقامه نماز در ادارات را در دستور کار دارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری رسانه‌ها و مطبوعات برنامه‌های مورد نظر ستاد اقامه نماز در کشور در بخش‌های مختلف اجرایی شود تا فرهنگ اقامه نماز بیش از پیش در کشور گسترش یابد.

 

دریس با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس بیست و چهارم نماز، اظهار کرد: رهبری در این پیام تأکید کردند که یكی از مؤثرترین راهها برای كاستن آسیبهای اجتماعی، ترویج نماز بوده و اقامه این فریضه الهی یكی از بهترین راهها برای سلامت معنوی و روحی مردم و جامعه‏ ما است.

 

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه مسؤولیت ترویج اقامه نماز همگانی بوده و نیازمند مشارکت و همکاری بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: رهبری نیز در پیام خود تأکید کردند که همه به ویژه مسؤولان دستگاهها و دارندگان امكانات مادی و معنوی و مدیریتی، عظمت مسأله ترویج اقامه نماز را به درستی دریافته و در این زمینه وارد عرصه اقدام و عمل شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات