۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۲۵۶۸۴
مخالفان طرح عملیات بانکی بدون ربا مطرح کردند؛

ضرورت بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا در صحن علنی/ طرح مذکور پاسخگوی نظام بانکداری کشور نیست

نمایندگان مخالف با طرح عملیات بانکی بدون ربا بر ضرورت بررسی این طرح در صحن علنی تأکید کرده و آن را راهگشای حل مشکلات نظام بانکداری کشور ندانستند.
نمایندگان مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با طرح عملیات بانکی بدون ربا گفت: این طرح پیش از این نیز در مجلس مطرح اما بنا به درخواست دولت برای ارائه لایحه مسکوت مانده بود هر چند نسبت به دولت در خصوص تعلل در ارائه لایحه عملیات بانکی بدون ربا انتقاد وارد است اما اهمیت این موضوع اجازه نمی دهد که آن به صورت اصل 85 قانون اساسی بررسی شود.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری روزهای کوتاه باقی مانده از مجلس نهم گفت: کمیسیون اقتصادی در این فرصت کوتاه نمی توانند طرح عملیات بانکی بدون ربا را بررسی کنند چرا که تصمیم گیری با سرعت به درستی انجام نمی گیرد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه نظام بانکداری کشور باید اصلاح شود گفت: بررسی سریع و با عجله راهگشای حل مشکلات نخواهد بود و با توجه به اینکه طرح دارای ایرادات اساسی است باید آن را در صحن علنی بررسی کرد.

 

محمدعلی پورمختار نیز در مخالفت با طرح عملیات بانکی بدون ربا گفت: تردید و شکی در تغییر نظام بانکداری کشور وجود ندارد اما با توجه به اینکه قانون بانکداری یک قانون مادر محسوب می شود باید به طور اساسی و کارشناسی شده بررسی شود.

 

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس نهم یادآور شد: همه مردم جامعه با مسائل پولی کشور و تجهیز منابع مالی درگیر بوده و طرح عملیات بانکی بدون ربا نیز وابسته به موارد مذکور است لذا این طرح باید با حساسیت بسیار بررسی شود.

 

وی از اشکالات ماهیتی طرح عملیات بانکی بدون ربا نام برد و گفت: بررسی طرح مذکور به صورت اصل 85 قانون اساسی ساختار فعلی نظام بانکداری را نیز به هم ریخته بنابراین برای حل یک معضل نباید تصمیم بی تأثیر و نادرست گرفته شود./858/د102/ج1

ارسال نظرات