۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۲۵۹۲۰
آیت الله نوری همدانی:

بیداری اسلامی از ثمرات انقلاب اسلامی است/ اتحاد کشورهای اسلامی راهی برای فراگیری اسلام در دنیا

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن بیان هشداری به کشورهای اسلامی مبنی بر این که دشمنان در پی افتراق بین مسلمانان هستند، گفت: کشورهای اسلامی در راه استقلال و عظمت اسلام گام بردارند و در برابر آمریکا، انگلیس و وهابیت خضوع نکنند و اهل سنت و تشیع باید دشمنان را بشناسند و با هم متحد باشند تا اسلام تمام دنیا را فرا بگیرد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار برخی از طلاب و اساتید شیعه و سنی حوزه و دانشگاه پاکستان خاطرنشان کرد: اولین اصل عزت و قدرت، ایمان و اعتقاد به ارزش های اسلامی است؛ دومین اصل وحدت و اتحاد است که بایستی همه مسلمانان با هم برادر، متحد و وحدت داشته باشند؛ همه مؤمنانی که به پیامبر ایمان دارند، با هم برادر هستند.

 

این مرجع تقلید مجاهدت را سومین اصل از اصول عزت و قدرت عنوان کرد و اظهار داشت: مسلمان باید برای حفظ اسلام، مجاهد باشند و پیامبر جهاد را سبب عزت مسلمانان قرار داده است؛ همه مسلمانان بعد از ایمان و اتحاد، باید مبارز و مجاهد باشند، چرا که اسلام دشمنان سرسختی دارد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت شناختن دشمن تصریح کرد: اسلام از آغاز سه دشمن داشت که کفار، منافقین و صهیونیسم بوده اند؛ خداوند متعال در سوره بقره متقین را معرفی می کند و در برابر آنها، این دشمنان را مطرح می کند که این سه جبهه از ابتدا در مقابل اسلام مخالفت می کردند.

 

این مرجع تقلید به نقش برخی از حکومت ها در دلبسته شدن به دشمنان اشاره و یادآور شد: مسلمانان به جای این که با کفار، منافقین و صهیونیسم مبارزه کنند، به تدریج زیر سیطره اینها قرار گرفتند که یکی از این ممالک، پاکستان است؛ مردم پاکستان قبل از انقلاب نسبت به اسلام وفادارتر بودند و توجه بیشتری داشتند که بعدها حکومت هایی به وجود آمد که به استکبار، وهابیت و آمریکا دلبستگی داشتند و به تدریج از آن چیزی که اسلام و انقلاب میخواست، جدا شد.

 

وی گفت: متأسفانه آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین پاکستان را می کوبد و در آنجا وهابیت نفوذ دارد؛ برخی از افراد سرشناس این کشور سرسپرده آمریکا، انگلیس و وهابیت هستند؛ در ایران که انقلاب به وجود آمد، استبداد و استکبار را از ایران قلع و قمع کرد و راهی را باز شد که مسلمانان و مستعضفان با هم در مقابل استکبار متحد شوند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی بیداری اسلامی در کشورها را از ثمرات انقلاب اسلامی ایران دانست و یادآور شد: اگر می خواهید پیام ایران را به پاکستان برسانید، پیام ایران این است که امام خمینی(ره) با بیدارکردن مردم، در مقابل قدرت های استبدادی و استکبار ایستاد و امروز ایران بسیار قدرتمند در برابر استکبار قرار گرفته و این بیداری اسلامی است که به تونس، مصر، یمن، اردن و تمام کشورهای دنیا رسید، اما دشمنان احساس خطر کردند و خواستند آن را بی اثر کنند.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انتظار ما از برادران محترم پاکستانی که مؤمن، معتقد و باسواد هستند، این است که در راه استقلال و عظمت اسلام گام بردارند و در برابر آمریکا، انگلیس و وهابیت خضوع نکنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤال یکی از حاضران که اکنون مسلمانان از یکدیگر جدا شده اند، باید چکار کرد؟ اظهار داشت: باید کوشش کنیم که با هم متحد باشیم و قوی باشید؛ اصل، ملت ها هستند؛ در ایران امام راحل ملت را هشیار کرد و به جنگ دشمنان رفت؛ سعی کنیم در پاکستان بین خود وحدت ایجاد کنید و اگر همین طور پیش بروید، روز به روز تسلط آمریکا، انکلیس و صهیونیست و وهابیت بیشتر خواهد شد.

 

وی با بی نظیر خواندن امنیت ایران در جهان گفت: امنیتی که در ایران است، در هیچ مملکتی وجود ندارد؛ چرا که مردمی مؤمن، مسلمانان، متحد و مقاوم در ایران وجود دارد و اگر با هم اینطور باشیم، میدانی برای صهیونیست ها و وهابیت نخواهد ماند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به اتحاد بین شیعیان و اهل سنت پرداخت و یادآور شد: اهل سنت و تشیع با هم هستند و باید در برابر کفر، نفاق و صهیونیسم با هم متحد باشیم؛ ائمه اطهار(ع) فرمودند که با اهل تسنن برادر هستید و به مسجد آنها بروید؛ ما نیز با این دید نگاه می کنیم و دشمنان در پی افتراق بین مسمانان هستند و باید دشمنان را بشناسیم و با هم باشیم تا اسلام تمام دنیا را فرا بگیرد.

 

این مرجع تقلید مجاهد و شهادت را رمز قدرت انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه در ایران میلیون ها انسان عاشق شهادت و مجاهد داریم و به این علت دارای قدرت هستیم و راهی برای عزت و عظمت جز این وجود ندارد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به مسلمانان و مستضعفان برای آمدن امام زمان(عج) آمادگی می دهد و با این دید انقلاب به وجود آمده و این پیام را به پاکستان و تمام دنیا برسانید./822/پ202/ج

ارسال نظرات