۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۲۶۰۲۵
رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد:

دشمنان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی فرهنگ دینی ما را هدف گرفته‌اند

رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد با بیان اینکه امروز دشمنان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی فرهنگ دینی ما را نشانه رفته‌اند، گفت: مسؤولان فرهنگی و مذهبی کشور نباید با انفعال خود اجازه این اقدام را به دشمنان دهند.
حجت الاسلام عابدینی- رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بجنورد، امروز در نشست این شورا، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان هیچ‌گاه از تلاش برای بی‌هویت کردن مؤمنان به ویژه جوانان جامعه ما دست نکشیده‌اند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان برای براندازی نظام اسلامی و استحاله انقلاب ما زحمات زیادی کشیده و هزینه‌های فراوانی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: در برابر این اقدامات دشمنان ما باید سنگرهایی ساخته و از دین، هویت و فرهنگ اسلامی و ایرانی خویش دفاع کنیم.

 

حجت‌الاسلام عابدینی با تأکید بر اینکه لازم است برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از نظر کمی و کیفی ارتقا یابند، خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه نباید دشمنان و تهاجم فرهنگی آن‌ها را دست‌کم بگیریم زیرا جنگ نرم دشمنان مداوم بوده و در صورت انفعال مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی در برابر آن، اندک‌اندک اثر خود را بر روی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان می‌گذارد.

 

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای دشمنان برای تضعیف فرهنگ اسلامی در جامعه هستند، اظهار کرد: در حال حاضر هر کدام از جوانان ما در گوشه‌ای نشسته و مشغول استفاده از شبکه‌های اجتماعی متنوع هستند.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه می‌بایست فرهنگ‌سازی و مراقبت ویژه‌ای صورت گیرد، اضافه کرد: دشمنان با ظرافت و دقت زیادی وارد عرصه شده‌اند به همین دلیل ما نباید منفعل نشسته و اجازه دهیم دشمنان هویت و فرهنگ دینی ما را از ما بگیرند.

 

حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: دشمنان درزمینهٔ فرهنگی و مذهبی برای 20 سال بعد ما هم برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در درازمدت ملت ایران را از نظر فرهنگی بی‌هویت کنند ازاین‌رو باید همه هوشیار باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه درزمینهٔ برنامه‌های فرهنگی باید ابتدا آسیب‌ها و معضل‌ها را شناسایی کرده و سپس برای رفع آن‌ها اولویت‌بندی کنیم، ادامه داد: در این راستا باید هر سال چند آسیب را به صورت ویژه پیگیری کرده و تا حصول به نتیجه مطلوب برنامه‌های مرتبط با آن را ادامه دهیم.

 

حجت‌الاسلام عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه در گلستان‌شهر بجنورد، اظهار کرد: این منطقه با جمعیتی بیش از 12 هزار نفر فاقد کتابخانه بوده که این نقیصه باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

 

وی با بیان اینکه دشمن بیكار نمی‌نشیند تا ما در این منطقه یك كتابخانه با تجهیزات و امكانات بسازیم، ادامه داد: مسؤولان مرتبط حتی اگر به صورت موقت شده در این سایت مسکن مهر اقدام به راه‌اندازی کتابخانه کنند.

 

موسی حاجی‌زاده، فرماندار بجنورد و نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در این نشست با تأکید بر پرداختن بیشتر به حواشی شهرها، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی باید خدمات خود در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در حاشیه شهر و محله‌های مشکل‌دار بجنورد متمرکز کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات